Gå til innhold

Dere som har barn med Kiss/kidd, evta ndte med kunnskap /erfaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk dere mistake om det?

Hvor gammelt var barnet?

Hvilke situasjoner var barndet "umulig" med skriking el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mistanke på barsel (visste ikke at det het kiss da:), det oppdaget jeg senere). Han hadde så veldig tydelig favorittside. Han var 1 dag da jeg fikk mistanken.

Spesielt mageleie som var problematisk her, men ellers skriking ved amming, og spesielt når han skulle sove. Ellers skriking ved trilling, måtte legges sovende i vogna, og hørte jeg at han våknet måtte jeg løpe hjem, ev ta han opp av vogna.

Skrevet

Jeg fikk mistanke om at lillegutt hadde kiss ved 3månders alderen. Trodde det først var pga kolikk han var så urolig og survete. Men så la jeg merke til at han nesten bare lå med hode til en side. Og at bakhodet begynte og bli skjevt. Leste om kiss tilfeldigvis her, og merket at han hadde nesten alle symptomene på kiss. Og når jeg tenker etter så hadde han symptomer på dette mens vi lå på sykehuset. Da han allerede hadde en favoritt side. Han sov med hodet kun til venstre.Han nektet også å ligge på ryggen. Han kunne til nød gjøre det i sengen vår. Men det var helt umulig å få han til og sovne av seg selv. Vi måtte hele tiden vugge han. Det var også vanskelig å amme han. Han var så urolig.

Lillegutt var stort sett survete hele tiden(derfor jeg trodde det var kolikk først)Han virket aldri fornøyd

HS så også at han hadde skjevhet i nakken og sendte oss videre til kiropraktor. Allerede etter første behandling ble han en helt annen gutt

Skrevet

Fikk mistanke da hun var rundt 4 uker. Hun var utrolig urolig, trykket og trykket døgnet rundt. Klarte ikke sovne fordi hun trykket med en gang hun ble lagt ned. Sov utrolig lite, kanskje 2 timer totalt fra 07-23, presset hele natta og kavet noe voldsomt. Ville absolutt ikke ligge på magen, ammingen gikk dårlig, hun bare rotet og kastet seg bakover og gråt, spesielt på den ene siden. Kunne aldri legge henne fra meg, måtte gå/sitte/ligge med henne hele tiden. Gråt mye og hadde magesmerter/luftplager.

FIkk tips om å oppsøke man.terapeut fra en her på dib, jeg visste ikke det var noe som het KISS. Lest om det i ettertid og hun har alle symptomer. Går nå til manuell terapeut fortsatt og fysioterapeut fra bydelen kommer hjem til oss hver uke.

Skrevet

Husker att jeg spurte helsesøster da hun var på hjembesøk, da var datteren min 2 uker. Både jeg og mannen hade reagert på att hun bare låg med hodet til en side, aldrig på en andre siden. Helsesøster sa det skulle gå seg til men att jeg skulle være litt obs på det. Som førstegangsmamma var jeg veldg obs på det og fant fort ut informasjon på nettet. Fant www.kiss-kidd.no og syntes flere av symtomene stemte og tok derfor kontakt med manuellterapeut. Fikk første time da hun var 7 uker.

Kan legge til att hun hade kolikksymtomer (skrek veldig på ettermiddagene/kveldene), hade tydelig bananform på kroppen, sutrete og aldrig helt førnøjd.

Skrevet

Fikk mistanke om at noe var galt de føste dagene hjemme. Er ung mor, med første barnet, så når leger og HS sa at alt var fint, ønsket jeg å tro på de..

Hun kom til ved setefødsel, og hadde vondt i nakken etter fødsel. Lå mye i bananform, beveget hodet lite, og strakk hodet veldig langt opp. Hun ønsket ikke se til siden, men mest oppover.

Etter ca 4 uker hadde hun mange skriketokter og var veldig urolig. Lege sa bare at det var kolikk.. helsikka lege j*****! Fikk inntrykk at han syntes at jeg klagde. er jo KLAR over at babyer skriker!!!, men går ikke med på at hun har vondt! mye plaget med luft, bæsja bare hver 2 uke (!) og likte ikke å ligge alene, søkte mye trøst og trygghet, stakkar..

På eget initiativ fikk vi time hos kiropraktor. Hun var da ca 8 uker, og etter 4 behandlinger er hun nå en helt ny unge! Fornøyd, smiler og "prater". På HS fikk vi ikke time hos Fysioterapaut før etter 1 og 1/2 måned!!. Ringte nå å sa at hun allerede er behandlet og at de kunne gi timen til noen andre som hadde ventet lenge.

Vil anbefale deg å stole på egen dømmekraft, du kjenner ungen bedre enn noen andre. Om det er KISS eller nakke/ rygg problemer, oppsøk kompetent hjelp uansett. Om du må gjøre det privat så er det verdt det.

Vår kiropraktor mente at "alle" barn har godt av å bli behandlet etter fødsel, og behandlet sin egen sønn bare timer etter fødsel.. Vår jente hadde problemer i nakke og to plasser i rygg.

Er glad for at vi oppsøkte hjelp. Tror mange leger bare stempler foreldre som hysteriske, men vi kjenner tross alt barna...

Håper det ordner seg, uansett hva plagene kommer av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...