Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hjelp. Han ser ut som om han egentlig bor litt lenger øst i eruopa. Jeg trenger å få narra i den kroppen noe næring. Men han liker ikke mat. Han liker ikke snop. Noen gode råd? Tenker å bytte ut alt "lett" han spiser (melk osv) med hel, og vurderer å frityrsteke alt annet. Ang pålegg. Det går allerede i nugatti og annet pålegg med kalorier i, majones liker han ikke. Nå har han vært syk og skranten en tid, og har gått ned 2 kilo siden jul. Og det var i grunn ikke det han trengte.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Du kan sikkert prøve smultpuddingen til yppert.
danieI Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 så kjipt... men istedet for nugatti som bare er tomme kalorier burde han vel få mest mulig næringsrik mat? hør med legen, kanksje han kan dikke sånn som damer slanker seg på?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Det tenkte jeg faktisk på, eller sånn proteinshake som bodybuildergutta går på. Jeg er klar over at nugatti er tomme kalorier og han han heller burde spist fet fisk.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Hmmm, har du prøvd de Sanasolsjokoladesakene? Jeg hadde noe forferdelig magetrøbbel grunnet langvarig sykdom når jeg spilte topphåndball en gang for evigheter siden og måtte ha noe vekt og ikke minst masse energi for å henge med på 15 trengingsøkter i uka. Da spiste jeg sånn. Gode er de også...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Marsipan gjør susen på rompa mi ihvertfall..
FuckFace Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Vil han spise mer om han er med på å få lage maten? Det er alltid gøyere å spise det man har laget selv! (for barn, vel og merke) Eller "dandere" det litt morsomt på tallerkenen.. Her funker det å lage smilefjes med majonesen på skiven! :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2008 Energibarer er en god ide.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 Liker han ikke. Hadde det bare vært så enkelt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2008 Han lager det meste av maten sin selv. Han er rett og slett ikke glad i mat. (fatter ikke at det er mulig) Men klart jeg kan jo involvere han mer i middagsmaten.
prekæs Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Ferdig påsmurt mat kan vel muligens hjelpe litt. Et lager med mr Lee i skapet. Og yoghurt. Kakao som står klar til å varmes i micro. Ferdigmat a la pizza som du oppfordrer han til å spise (Fjordland passer perfekt til barn av utearbeidende). masse frukt (bare for å være politisk korrekt) Peanøttsmør er jo godt, sundt og fetende. Livrett i helga. Frisk luft med pølser på bål. Ha noe klart hvis han skulle komme til å spørre etter mat. (boller og rundstykker i hanskerommet) Fordelen med en tiåring er at de som regel forstår sitt eget beste. Dvs Tran. Den med sitron er best. Har jobbet i to mnd med å få i gutten min mat nå og det begynner å gå seg til. (etter mye sykdom før jul) Lykke til.
prekæs Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Og en ting til. Akive unger i tiårsalderen skal være litt magre, men selvfølgelig ikke helseskadelig tynne.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Og kom på noe annet. Dersom du bruker oljer og slikt i matlagingen og til steking, bytt det ut med gode gamle margarin. Både bedre på smak ved steking og gir mer fett på kroppen til gutten. Hmmm... Jeg kunne egentlig sikkert kommet med 100 gode ideer men akkurat nå er det helt stille..
FuckFace Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Er det ingenting han liker bedre enn noe annet? Her i huset er f.eks. pølser en hit. Alt med pølser....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 10. februar 2008 Kjøttdeig og spagetti, men han spiser feks ikke pizza med fyll. Han spiser bunn. Og det er det ikke mye mat i. Men kanskje han skal få spise kjøttdeig og kjøttboller uka gjennom. Og ut fra alle tabeller og mål jeg har funnet er han nå klassifisert som undervektig, forholdet lengde vekt. Og han ser i grunn litt i overkant tynn ut også. Feks sitter ikke trusa over rumpa på han, bare slenger, han har ikke rumpeballer. Han har lenge vært tynn, men nå ble det ille.
danieI Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 jaggu, jeg hadde kjørt på med det han liker uka gjennom, og hvis han liker å drikke sånne pulvergreier med god smak så hadde jeg gitt sånne også....hvis legen sier ja.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2008 Snakke med helsesøster i morgen.
danieI Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 lykke til, og måtte fettet feste seg på han good night
tåa™ Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 Har vært der du er nå, Doppler. *Trøster* Det eneste jeg kan si er at det går over. Det lover jeg deg. Uansett, ta en telefon til helsesøster, de er der for å hjelpe.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 10. februar 2008 Takk. Trodde vi var på rett spor, men nå er han tynnere enn en strek. Mager direkte.
tåa™ Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Grusomt å være vitne til, jeg vet det. Husk bare, ha mindre fokus på maten, da går det seg fortere til. Han kommer IKKE til å sulte i hjel ved matbordet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 Det høres ikke godt ut for dere..... Da jeg gikk på Fedon-kurs fordi jeg trengte å gå ned noen kilo, gikk det faktisk noen der som skulle gå opp noen kilo. Handlet om at det å få den rette balansen i kosten funker begge veier.
Joikaboll@ Skrevet 10. februar 2008 #23 Skrevet 10. februar 2008 Rista brød med sukker Ellers får du jo kjøpt disse drikkene på apoteket til noen og 80,- for en 3-pk. Masse næring og energi. Liker han grøt laget av smør, mel og melk da? Babygrøtene er jo fulle av næring :-) Eller hva med å putte oppi en skje med mme i melkeglasset hans Pst.... bruker du olje eller masse margarin i pizzabunn din?
Northernlights Skrevet 11. februar 2008 #24 Skrevet 11. februar 2008 Bruker han medisiner for adhd? Vet det gjorde at min gutt gikk ned noe voldsomt. Vi strever enda med akkurat dette med å gå opp i vekt, og nøkkelen er at man kun serverer det de elsker av mat, når de er i denne situasjonen. Ikke noe artig når buksa faller av om man ikke har et belte (som man må lage ekstra hull i,fordi det ikke er beregnet for en "tynning". Milkshake er "heavy" mat, men samtidlig inneholder det jo næring. Håper han begynner å gå opp snart =o) Liker han kyllingsuppe med nudler, er det også ganske bra mat å legge seg på av (om det flyter over av pasta oppi der).
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #25 Skrevet 11. februar 2008 Han går på conserta ja. Og gikk ned en del i starten også, men så stabiliserte det seg, men nå er det ille. Han veier 23 kilo, jeg er litt usikker på hvor lang han er, men han er minst 130. Milkshake var også en god ide. Det liker han godt. Han må rett og slett få sin egen diett til han har lagt på seg noen kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå