Kludrepluten Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg drar på årene, og føler det på kroppen. he he. Starter å få problemer med å lese teksten på TV. Men har alltid vært langsynt. Skal til optiker, men det er lenge til så jeg tenkte kanskje jeg kunne kjøpe slike billige briller i mellomtiden for å prøve. Men + eller - ?
Kludrepluten Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Men når jeg har problemer med teksten på tv, er ikke det nærsynt. Kan jeg ha startet å bli nærsynt. Ser greit andre ting på avstand men tekst sliter jeg litt med.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Du kan jo få seriøs hodepine osv. dersom brillene ikke har riktig styrke.
Får 2 tette Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 + er det de kaller lesebriller. Da er det vanskelig å lese det som er nært, feks avisa. - bruker man når man har problemer med å lese det som er langt unna. Også har du de som er like som meg som ser så dårlig at de trenger det meste.... hehe
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Nærsynt er minus. Du kan jo prøve deg fram og se. Men som doppler'n sier, du kan få en hodepine av en annen verden av å tilbringe en dag med feil styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå