Gå til innhold

Hva gjør jeg galt, egentlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 4 mndr er så rød nedentil igjen!

Er ikke mange uker siden hun var knallrød. Jeg smurte med sink og inotyol og pudret.... . Ingenting hjalp.

SÅ smurte jeg med canesten, og hun ble bra.

Hun hadde altså sopp, og nå er jeg redd hun har fått det igjen...

Hvorfor får hun det så ofte? Hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør nok ikke noe galt:) Men det er kanskje du skal bytte bleiemerke? Lufte stompen hennes oftere, tja.... Passe på at hun alltid er tørr når hun får tørr bleie, og heller bytte 10 ganger for "mye" enn en "for lite"... tja, mine forslag:)

Skrevet

Har du prøvd det lilla stoffet på apoteet? Det tar det med en gang...Hvilke bleier bruker du? Kanskje du bør skifte merke? Får hun lufte huden en del?

Skrevet

Smurte du henne et par-tre dager etter at hun var symptomfri? For hvis ikke er det ikke verre enn at du ikke fikk tatt livet av all soppen i forrige runde. Sopp er noe hardføre greier, gå på med ny runde canesten og smør lenge!

Skrevet

skift bleie oftere. Sopp kommer jo lett hvis det er veldig fuktig i bleia.

Skrevet

Ahaaa.......

Jeg sluttet å smøre henne da hun ikke var rød mer, jeg. Kanskje derfor det er kommet igjen?

Vi bytter bleier ofte og vasker godt, men jeg kan sikkert bli flinkere med luftingen. Lufter bare en gang for dagen. Noen ganger to, andre ganger ingen...

Bruker Liberobleier.

Tusen takk for svar folkens.

Jeg skal kjøre ny runde med canesten og smøre leeeeenge, og så bli flinkere å lufte. Kanskje vurdere et annet bleiemerke...

Skrevet

På Silje fungerte ikke Pampers, da fikk hun soppinfeksjon.. (brukte en pakke i ny og ne, det gikk greit, men så kjøpte jeg 4 pakker, og når hun da hadde brukt de over ei tid, så..)

Skrevet

datteren min var konstant sår en periode da hun var baby..jeg smurte og smurte,luftet og luftet stumpen og lot vær å smøre...

ble litt bedre og på igjen..

så da skiftet jeg fra libero til pampers,vips så var det borte...

hun brukte pampers leeenge,før vi kunne gå over til libero igjen...

så prøv det,verdt et forsøk..

Skrevet

Potemel er vindunderkur!:)

Skrevet

Vet ikke om du bruker det, men vært forsiktig med hvilke våtservietter du bruker. Se etter svanemerket, så vet du at du i allefall at du ikke bruker noe skit. Neutral har kommet med noen nå som AAF har satt logoen sin på i tillegg til svanemerket. Suverene! Allerhelst; bruk kun vann til vask av understellet. Håper det bedrer seg for den lille.

Skrevet

Eg hadde det slik med tulla mi au. Ho var kjempe rød og hadde "nupper" som det til og med kunne komme litt blod fra. Eg prøva ein liten plass med canesten og det blei mykje bedre med ein gong. Eg smurte også etter at det var borte, men det gjekk ikkje lenge før det kom tilbake. Da reiste eg til legen for eg lika ikkje å bruke canesten ofte. Og han sa at eg ikkje skulle gjera det, han syns ikkje det såg ut som sopp. Så da smurte eg bare med salve, har ein super god ein som er fra eit lokalt apotek som dei lagar der. Og da gjekk det bort, men etter lang tids bruk. Den inneholder vaselin for det meste så prøv det el ta ho med til legen for å vera sikker på at det er sopp ho har. Slik eg forstod det så var det ikkje bra å bruke canesten heller.......

Skrevet

Akkurat...

Men en skulle jo tro det er sopp hvis canesten hjelper?

Er ikke helt inne på dette med sopp, for jeg har bare hatt det en gang selv..

Om morgenene pleier jeg å vaske henne med såpevann (babysåpe uten parfyme) for da lukter det ofte litt stram urin.

Ellers bruker jeg coop sine våtservietter når hun har bæsjet, men vasker alltid med vann etterpå. Tar bare vekk det verste med våtserviettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...