Gå til innhold

spysyka?? hvor lenge har deres unge hatt d?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt er på 7 dagen.. legen sier d er normalt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammale e han? min sønn e 10mnd og spydde ca et døgn. D sa legen va normalt. 7dagr hørrtes lenge ut.

Skrevet

han er 10 mnd.

snakket me legen på onsdag da han ha høy feber.. va innom legen på fredag da jeg syntes dette ha vart en stund og ikke fått i han mat.. og begynte å slite me å få i han drikke. da sa han at alt fra 3 til 10 dager va normalt.

han ha ikke spydd hele dagene.. altså.. mandag sypdde han litt 2 ganger. så hadde han diare tirs- ons- og torsdag. men spyde litt på onsdag og litt på fredag. verken diare eller oppkast på lørdag ikke før nå i kveld.. me oppkast..

Skrevet

Off d e kje kjekt. Håpa an bler snart friske jaffal.

Skrevet

Selma er ett, og spydde i 5 - 6 timer...Men var slapp i forkant. Synes syv dager høres lenge ut.. Pass på at han får i seg drikke, kan lett bli dehydrert stakkar liten! Ring legevakta, de vil kanskje si noe annet enn legen din!

Skrevet

Jeg vil også si at pass på at han får nok drikke. Veldig viktig! Og følg med han sånn generellt, om han blir slapp, sover mye osv.. Unger kan jo sove mye når de er syke, men litt viktig å være obs når de har spysyka, slik at de ikke blir dehydrerte. 7 dager er jo ganske lenge da.

Er du bekymra så ring legevakta istede, kanskje annet svar å få da.

Lykke til!:)

Skrevet

To dager ,men han har ikke spydd i dag,men han har ikke spist noe siden i går på morningen ,så han har vel ikke noe og spy opp.Men han har høy feber og er veldig slapp .Orker ikke og holde i en kjeks en gang stakkars.Fra i ettermiddag har han ikke drukket noe serlig heller ,Så vist han har høy feber og ikke vil drikke noe når vi står opp i morgen så bestiller jeg legetime for jeg er redd for at han skal bli dehydrert.Han er ganske tynn ,så han har ikke så mye og gå på heller.

Jeg ville ringt til legevakten hadde jeg vært deg.For de kan bli dehydrerte ganske fort.De sa på legevakten når jeg var der sist at vist Will hadde tørr bleie så måtte jeg komme med en gang for det var et tegn på at han var dehydrert.

Skrevet

Her varte det nesten i 7 døgn..han ville spise, men alt kom opp igjen, så allmenntilstanden var fin,klarte bare ikke holde på maten.Ga han blåbærsaft og han drakk godt..

Håper han snart er frisk og rask igjen :o)

Skrevet

Vi ringte forresten legevakten å ble råda til å koke havregryn og sile, og gi han vannet..det mettet og..

Skrevet

Gutten min på 6 mnd hadde akuratt dette.. etter å ha spydd intenst de første 6-7 timer dro vi på legevakta..

Da kviktnet han til og vi dro hjem igjen... fikk i han vann, men på kvelden prøvde vi mm, men det kom opp igjen og han spydde hele natta.

Dagen etter dro vi til fastlegen.. og han sa det ikke var uvanlig at det holdt på i 5 døgn.. spyinga roet seg ned etterhvert, men kom stadig litt likevell.

Den 6 dagen begynte vi med grøt igjen, men alt kom opp igjen..

Så da ventet vi med å gi dette før det var gått 3 døgn til..

Så denne tiden ga jeg hele tiden mm.. fikk beskjed av legen at siden jeg ammet skulle jeg bare fortsette selv om han spydde. Hadde jeg brukt mme skulle jeg kutte det ut. dette pga antistoffene som er i mm som de fikk i seg. ikke pga maten i melka.

ellers skulle man gi vann m salt og sukker eller eplejuce blandet 50/50 med vann. de to siste tingene holdt han på slik at han ikke ble dehydrert.

går det ett døgn uten noe som helst tiss i bleia skal ungen legges inn på sykehus fikk jeg også beskjed om..

Ellers skulle man bare ta det med ro så gikk ting over av seg selv.. selv om det kunne ta tid..

Skrevet

ha enno ikke fått i han mat.. mendrikker bra. jeg må regulere hvor mye han får.. for om han selv skulle bestemt ha han drikket flere dl og atl ha kommet opp da.. gir rudt 50 ml å d holder han på.

gir fortsatt cola me vanni eller farrsi, litt havresaft me nikke mye jeg får i han.. å litt biola..

Skrevet

Min spydde i 4 dager. Anbefaler deg å lage GEM (se oppskrift på annen tråd over her). Fungerte kjempefint til tulla her. Var det eneste som ikke kom opp igjen og hun kviknet fort til av det.

Cola anbefales ikke lenger....

Skrevet

spydde i 3 døgn. klarte ikke å sovne i mellom, var så sliten og slapp stakkar. spiste ikke noe på de dagene. fikk i henne minimalt med veske så til slutt måtte vi sprøyte saft i munnen hennes slik at hun måtte svelge. kviknet så til og slutta og kaste opp og fikk matlyst igjen, men da fikkhun diare i 3-4 dager. og en del mageknip. huff det er helt jæ.... når det står på.

hun er 10 mnd.

Skrevet

vet at d ikke anbefales.. men d eneste jeg får han til å drikke.. hvis man ska gi d anbefales d at man blander den ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...