1kar&1møy&meg™ Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Om to mnd skal jeg og mannen min på tur sammen bare vi. Vi har to barn på 5 år og 1,5 år og de skal være hjemme sammen med familien. Vi skal reise til Thailand og mener det blir en for lang og stressende tur for dem når de er så små. Vi har også hatt veldig lite tid sammen mannen min og jeg etter at minstemann ble født og føler vi trenger og komme oss bort å kose oss sammen. Jeg merker meg derimot at når jeg nevner at barna ikke skal være med på turen så blir mange svært negative. "Jeg hadde aaaaaaaldri reist fra mine små i to uker!" er reaksjoner vi får og "jeg hadde aldri klart det uten å ville hjem etter en dag!" Jeg mener JA selvsagt kommer jeg til å savne barna mine! Jeg elsker dem jo, men akkurat nå trenger jeg en pause og jeg har ingen problemer med å være borte fra dem. Er veldig på felgen for tida og sliter med at jeg ikke får nok alenetid, men likevel når jeg hører hvordan andre reagerer begynner jeg å lure på om jeg ikke er normal som kan reise bort fra dem...... ja jeg føler meg litt misslykket som mor egentlig.... Flere som synes at å reise fra ungene på ferie er akseptabelt? Hva hadde du gjort?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 det varierer jo fra person til person. vet ikke om JEG hadde klart det, men jeg "misunner" de som hadde klart det, og klart å kose seg..vi er jo forsjellige. noen drømmer om å reise jorden rundt, jeg fatter ikke de som gjør det..hehe
Sjefsmegga Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Regner med at de skal være hos besteforeldre eller lignende? Folk som er glede i dem og som kjenner ungene godt og har vært der fra de ble født.... REIS, KOS DERE og IKKE ha dårlig samvittighet.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde ( og har!) reist med god samvittighet, nytt freden og roden og muligheten for å kjenne at jeg savnet barna mine. Hatt masse sex med mannen, og vært romantisk. Badet og kost meg, og hatt det alldeles fortreffelig. Og satt utrolig pris på å komme hjem til barna mine igjen etterpå...
Stor_smil Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Vet du hva.. ikke bry deg om hva andre syntes.. det er DERES tur og det er DERE som skal reise.. KOSE DERE MASSE!! Det er ingen myte at maaaaange samliv ryker etter at man får barn (flest det første året), og at dere prioriterer å få litt tid sammen, finne tilbake til lidenskapen og være skikkelig kjærester syntes jeg bare er flott! Kjenner jeg kunne tenkt meg det selv også Likevel.. jeg forstår "reaksjonene". Kjenner ett stikk i magen ved tanken på å være vekke fra mini (2 år) i to uker.. tror nok ikke jeg hadde klart det.. men hei, det er meg.. !! Og det er jo slik JEG føler det.. !! Gjør deg absolutt ikke til noen dårlig mor.. barna har det nok supert når dere er borte.. den minste har det kanskje best (om du forstår).. de har ikke så mye tidsperspektiv.. mens eldste vil gjerne savne dere mest! God god tur!!
frøken blå Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Hva jeg hadde gjort? Jeg personlig hadde IKKE dratt. Tror rett og slett ikke jeg hadde klart å kose meg. Hadde savnet dem for mye! Jeg hadde MAX klart en kjæreste-tur til Danmark en helg - that`s it. Vil jo være bortkastede penger hvis du (dere?) ikke klarer å nyte ferien tenker jeg. Er jo tross alt Thailand! =) Ville ventet til du føler tiden er inne for å ha de MED til dette paradiset.... Men for all del, reis!
Mor til et enebarn Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Personlig hadde jeg ikke klart å reise fra dattera mi i 2 uker, men ser selvfølgelig ikke ned på andre som gjør det. Syns ikke du er en dårlig mor for det, og ungene dine kommer sikkert til å kose seg med familien.. Du må jo gjøre hva som er rett for deg, dere, og bare tenk så godt dere får det når dere kommer hjem til ungene igjen! Helt sikkert en gjensynsglede du kommer til å huske lenge:) God tur, og kos dere sier nå jeg:)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 Godt å høre at jeg ikke er enestående iallefall som virkelig har lyst å reise og jeg kommer til å kose meg også! Jeg stoler på at barna har det bra hos foreldrene våre. Tror også det er bra for dem at de får beholde rutiner med barnehagen og hverdagsliv hjemme. Ble heller ikke anbefalt av lege å ta med små barn dit da de er mange sykdommer som er farligere for barn å få en voksne i den delen av verden.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 DU er ingen dårlig mor! Men.. jeg hadde aldri reist fra barna mine i to uker.. En lang helg.. Ja det kunne jeg gjort.. men aldri to uker.. men syns ikke du er dårlig mor av den grunn
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Reis og KOS dere!!!! Det har dere jammen fortjent! UTEN dårlig samvittighet! Ungene kommer til å storkose seg sammen med besteforeldre:) *misunnelig*
lillegutt mars o7 Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Hvis jeg hadde gjort noe som gjorde at jeg følte meg som en dårlig mor,så hadde jeg latt være å gjør det! Sier IKKE at dette er er galt for DERE,men for meg hadde det blitt helt feil! Det finnes jo en mellomting da,hva med 1 uke istedetfor 2? Reise til en plass som ikke er såå langt vekke? Må det plent være Thailand?Poenget var vel å få litt alenetid? Hva med Hellas,Spania,Tyrkia?Noen av de litt mer "kjente og nære" stedene hvor det er lettere å komme seg hjem hvis det skulle oppstå en slags krise?Slik hadde iallefall jeg tenkt. Ha en FLOTT tur uansett hvor den går =) Er såå misunnelig =)
dansejentes mamma Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Det er vel ikke noe problem Folk må skjerpe seg om de henger seg opp i dette. Reis og kos deg.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Neeeei, ikke tenk sånn!! ALLE mødre/fedre trenger ett avbrekk innimellom! Reis å nyt det ilag med mannen din! Jeg og sambo var en uke på kreta ifjor og da vi kom hjem var vi full av energi og storkoste oss resten av sommeren med snuppa Du er ingen mislykket mor fordi du føler slikt fordi det er helt normalt. Heldigriser Ps : (nå får jeg sikkert pepper) i 2006 var jeg alene med ei venninne på 2 ukers jentetur til tyrkia (og da fylte snuppa 1 år) men hun storkoste seg hos pappaen, farmor,farfar, tante & onkler + kusiner og fetter så selv om jeg savnet hennes masse så var jeg nedbrent (var alenemor på den tiden og sleit VEEEELDIG første stunden alene) og det var herlig å få litt tid for meg selv og DEILIG å komme tilbake å holde rundt henne igjen når jeg først hadde mulighet
Ravna Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Folk kan holde sine personlige synspunkter for seg selv hvis de ikke har blitt spurt. Jeg synes slike reaksjoner som du har blitt møtt med er dårlig folkeskikk. Det beste du og faren kan gjøre for ungene deres er å sørge for at forholdet deres er godt og tåler hverdagen med to barn. Så lenge ungene er trygt hos mennesker dere stoler på, skal dere reise med verdens beste samvittighet.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #17 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde ikke klart å dra fra jentene i 2 uker. Bortkastede penger hadde det også vært,for jeg hadde ikke koset meg i det hele tatt. Hadde bare kommet til å savne dem. Klarer meg med en helg innimellom. Men klarer du det,må du for all del bare gjøre det.Vi er forskjellige:o)
Honningmelon Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 Selvfølgelig er du ingen dårlig mor av den grunn. Det går ikke under den kategorien i det heletatt. Men, vi er jo forskjellige, og jeg personlig hadde ikke reist fra barna mine i to uker, max en langhelg.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 Barnas ve og vel er det viktigste. Så lenge du VET 100% at de har det bra der de skal være og at de føler seg trygge der, så er det greit at dere drar. Personlig hadde jeg ALDRI klart det, men vi er jo forskjellige. Du er ingen dårlig mor om du velger å reise. Men sørg for at barna føler seg trygge.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Dette stiller ikke i kategorien dårlig mor, overhode ikke! Men jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne tenkt meg å reise på ferie 2 uker, uten unger. Det er det flere grunner til. En av dem er savnet, det hadde blitt altfor stort. I tillegg hadde ikke jeg følt meg vel med å overlate ungene mine (nå har jeg bare en da, men det blir det samme) til noen andre, når det gjelder både ansvar og arbeid, over så lang tid. En tredje ting er tanken på å bruke så mye penger på en ferie, der ikke hele familien får delta. I vårt tilfelle ville en slik tur gått ut over feriebudsjettet til hele familien, derfor hadde jeg ikke syntes det var riktig å reise på bekostning av at ungene fikk en like fin ferie. Enda en ting, er at jeg syns at jenta mi forsterker reiseopplevelsene mine, jeg gleder meg gjennom henne og hadde ønsket å gi henne den opplevelsen. En helgetur eller kanskje en ukestur hadde jeg reist på, med litt vondt mammahjerte, men alikevel med glede At JEG føler det slik, behøver ikke å bety at jeg mener at andre trenger å føle det slik. Vi er alle så inderlig forskjellige, og det har jeg all mulig respekt for.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde aaaaaaldri reist fra dem i to uker.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 Den ble lagret litt tidlig... Men, hvis dere føler at dette er det rette for dere og dere sårt trenger det så kos dere
Ducchini Skrevet 10. februar 2008 #23 Skrevet 10. februar 2008 Reis og nyyyyyyyyyyyyyyyyyt turen, å deilig! Nå ble jeg misunnelig, hihihi GOD TUR! KOOOS deg!
Kakeåndsen Skrevet 10. februar 2008 #24 Skrevet 10. februar 2008 Hva jeg hadde gjort? En uke alene sammen med sambo hadde vært fantastisk tror jeg, to uker hadde nok blitt litt for lenge borte fra jentene. Vi tar en langhelg alene i mars, det skal bli utrolig deilig. En klok dame (:-)) sa en gang at: en av de beste gavene du kan gi ditt barn er foreldre som elsker hverandre! Så kos dere på tur og nyt hverandre.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 10. februar 2008 #25 Skrevet 10. februar 2008 Jeg hadde dratt =0) skal selv på kjærlighets tur til New York snart =0) gleder meg masse nyte mannen min og shopping. Vi har reist mye også tatt med ungen og nå ungene. Denne gang er det bare oss 2. Gjøre det en selv føler er rett er det viktigste. GOD TUR =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå