Gå til innhold

far og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga narkotika missbruk i perioder gikk jeg rettens vei for å nekte samvær, dette fikk jeg ikke gjennomført fordi så lenge han ikke gjorde dette de helgene han hadde hun var det vist ikke noe regler på det..

Så har dette blitt veldig bedre, han har ikke hatt noe rusperioder, som jeg har oppdaget iallefall.. men vi fikk en skriftelig avtale på samvær, men så lenge det ike er moren hans som kan hente el ha hun så møter han ikke opp.. dettte fører til at jeg må betale masse penger osv for å svlyse planer jeg ar de gangene jeg har fri(skulle hatt fri)

jeg vil ha hele ansvaret eller faste avtaler, men gjelder det ike noe regler for dette.. hvorfor stiller han ike noe dårlig i en rettsak selv om han aldri stiller..

Hadde en mor oppført seg slik hadde hun mistet barnet for lengst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ikke riktig. Det skal mye til før mor nektes samvær. Jeg vet om en familie hvor begge de voksne var narkomane, de gikk fra hverandre og hun fikk han til å love at han aldri skulle prøve å kontakte deres 3 barn igjen fordi han da hadde de største narkotikaproblemene. Han sluttet etter kort tid, hun fortsatte. Han kjempet i omtrent et år (eller var det to?) for å få rett til å ha besøk av barna i helgene. Først når hun var voldelig mot disse barna i fylla fikk de flytte til far (bv har vært i bildet gjennom ALT dette) Faren har nå et veldig ryddig liv, fast jobb, en kone som aldri har hatt lignende problemer, null rus og tar godt vare på både seg selv og barna, likevel har mor (fortsatt narkoman og voldelig) besøk av barna annenhver helg og en kveld i uka...

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha narkotika i nærheten av barnet men når barnevernet mener det er så viktig å ha to foreldre i livet sitt er det nok en grunn for det.

Skrevet

Trodde virkelig at samvær med tilsyn var vanlig i slike saker. Helt absurd at det ikke finns lover som beskytter barn mot narkotika. Hvilke signaler sender det ut til barna da? At det er ok å ruse seg? Selv under samvær og ansvar for små barn. Helt ... latterlig i mangel på et bedre ord.

Skrevet

Selv om barnevernet mener det er viktig med 2 foreldre i livet sitt så skal de da ikke la det gå på bekostning av barnets sikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...