Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 pga narkotika missbruk i perioder gikk jeg rettens vei for å nekte samvær, dette fikk jeg ikke gjennomført fordi så lenge han ikke gjorde dette de helgene han hadde hun var det vist ikke noe regler på det.. Så har dette blitt veldig bedre, han har ikke hatt noe rusperioder, som jeg har oppdaget iallefall.. men vi fikk en skriftelig avtale på samvær, men så lenge det ike er moren hans som kan hente el ha hun så møter han ikke opp.. dettte fører til at jeg må betale masse penger osv for å svlyse planer jeg ar de gangene jeg har fri(skulle hatt fri) jeg vil ha hele ansvaret eller faste avtaler, men gjelder det ike noe regler for dette.. hvorfor stiller han ike noe dårlig i en rettsak selv om han aldri stiller.. Hadde en mor oppført seg slik hadde hun mistet barnet for lengst..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 det er dessverre slik. Det er mor som har hovedomsorg, og da er det mor sin oppførsel som teller mest.... Helt feil, spør du meg... Eneste er omtrent om han slår barna, da får han ikke samvær. han kan ha slått mor og alikevel få samvær med barna
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Men hvordan er det med hovedomsorg, eller 50/50? Kan han få rett til det til tross for disse problemene? Er i nesten samme situasjon, men han truer bare med rettsak...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Vær klar over at mange truer med rettsak, men få som faktisk gjennomfører det. Det er som regel bare for å skremme, for å prøve å få det som de vil eller bare for å vise en slags makt. Og i en rettsak blir det ikke dømt 50/50, det MÅ dere i tilfelle være enige om. La dem true, de kommer ikke langt med det... Og skriv aldri under på noe papir de kommer med, uten at dere kontakter/rådfører dere med advokat!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Uff, jeg ble skikkelig dårlig av å lese innlegget ditt. Er i samme situasjon og får frysninger av at han kan vinne frem på å få samvær alene med barnet. Etter råd fra FVK og barnevern nekter jeg samvær uten meg, men at han kan få det ved å gå rettens vei er for meg et stort hån mot hele "barnets beste" fundamentet!!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Ja mange ganger har jeg inntrykk av at reglene gjelder kun for far(samværsforelder). har en venninne som har barn med en som er narkoman. Avogtil får han over seg at han skal ha barnet i sitt liv og da tar han kontakt med advokaten sin og starter et helt styr. Venninnen min må da kontakte sin advokat og like før det nærmer seg rettsak trekker han seg tilbake og gidder ikke mer. Følger ikke avtaler(samær med tilsyn hun har godt med på), og lever i sin egen verden til han kontakter advokat igjen. Barnefar har ikke jobb, aldri betalt bidrag og får dermed fri rettshjelp. Venninnen min har god utdannelse og bra jobb, men betaler advokatregninger i stor skala. Han kan styre på sånn i mange mange år enda og venninnen min har ingenting å stille opp med. Helt SYKT!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå