Alvorlig Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Noen med nynorsk ordliste i nærheten av seg? Har man lov til å skrive "huske" på nynorsk eller er det bare "hugse" som er godkjent? Skriver en sak på nynorsk og selvfølgelig svikter den elektroniske ordlista akkurat nå...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Har lov å skrive huske ja... Har aldri brukt hugse selv iallefall..
trompetisten Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Tror så bestemt at du har lov til å skrive begge deler,..
Tamline Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 det blir ikke feil når jeg skriver inn "huske" på word ihvertfall. Finner ikke ordboka mi:P
Vifikkiaugust Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Å huske i ei huske sier man jo på nynorsk da, men det er jo en litt annen betydning... Synes det er rart om man kan bruke "huske" i stedet for "hugse".
Gjest -<<- Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Tviler, men det er i beste fall en tilslagsform. Hugse er derimot helt korrekt, så hvorfor ikke bare bruke det?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 kommer kanskje av substantivet huske, derfror blir det rett?? skriv hugse
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Å huske på nynorsk er noko ein gjer i ei huske. Og det er jo noko heilt anna enn å hugse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå