Gå til innhold

Hjelp - nynorsk! Haster


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med nynorsk ordliste i nærheten av seg?

 

Har man lov til å skrive "huske" på nynorsk eller er det bare "hugse" som er godkjent?

 

Skriver en sak på nynorsk og selvfølgelig svikter den elektroniske ordlista akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lov å skrive huske ja... Har aldri brukt hugse selv iallefall..

Skrevet

Tror så bestemt at du har lov til å skrive begge deler,..

Skrevet

det blir ikke feil når jeg skriver inn "huske" på word ihvertfall. Finner ikke ordboka mi:P

Skrevet

Å huske i ei huske sier man jo på nynorsk da, men det er jo en litt annen betydning... Synes det er rart om man kan bruke "huske" i stedet for "hugse".

 

 

Skrevet

Tviler, men det er i beste fall en tilslagsform. Hugse er derimot helt korrekt, så hvorfor ikke bare bruke det?

Skrevet

kommer kanskje av substantivet huske, derfror blir det rett??

 

skriv hugse

Skrevet

Å huske på nynorsk er noko ein gjer i ei huske. Og det er jo noko heilt anna enn å hugse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...