Gå til innhold

kam med skam

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker dere lusekam regelmessig på barnehagebarna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmnei ... vi er omtrent like gode på å huske det som vi er på å vaske bilen. Heller sjelden. Men ungen er tilhenger av hodepjusking generelt og lus er jo gjerne ganske synlige, så vi får det vel alltids med oss etter hvert.

Skrevet

bare når de sier i fra at det er noen som har fått faenskapet

det er hat....men ikke skam?

vi har klart oss uten å få så langt

Skrevet

Ja, faktisk. Hadde lusa i huset for et par år siden, og ønsker overhodet ikke gjentakelser - dengangen hadde de nok vært der en stund også, så det ut til på størrelsen, og har du sett lusa sprelle en gang har du lite lyst på gjentakelse.

Skrevet

Jeg tror det er mye skam knytta til lus. I barnehagen her tror jeg det er lus konstant. hender vi ikke hører noe på noen måneder, men så dukker det opp lapp på beskjedtavla igjen :-(. Snuppa mi fikk lus, jeg ønska ikke å si det til noen, så det er vel skam det kan kalles. Sa selvfølgelig i fra til personalet og fikk knekken på utyskene (for denne gang?). Vi bruker kammen en gang i uka.

Og by the way, lusa syns ikke så godt. Skal bli ganske digre, og mette før de lett fåes øye på uten at de jaktes på.

Skrevet

Jeg oppdaget 1 lus på min unge, sjekket stedatteren, og der var det 100-vis!! MASSE EKLE BEIST!!! Og jeg, som er den største lusefanatikeren på jord!!

Forbannet moren hennes som ikke hadde oppdaget det, hun må ha hatt det i mange uker, det krydde oppi hodet hennes! Når det er sagt, så er de ikke lett å se bare med et øyekast, spesielt hvis man har mørkt hår. Så jeg sjekker ungene hver gang jeg børster de. Ikke med lusekam, men grer litt mer nøye med en vanlig børste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...