Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er d normalt at en blør i munnen når en er gravid? el i tannkjøttet? ser ut som d har vært "krig" inni der hver morning når jeg står opp.. var ikke sånn før jeg ble gravid. kansje litt av og til men ikke som nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Ja, det er helt vanlig å blø lettere i tannkjøttet under graviditet... Gjorde det med mine to...

Skrevet

ganske vanlig ja, men ville latt en tannlege sett på det om det er så ille som du sier... kan være gingivitt, å da er det knallviktig å komme seg til en tannlege å få fikset det, hvis ikke kan tennene dine løsne (helt sykt ekkelt å tenke på) i verstefall....

jeg måtte til tannlege pga en utposing i ei åre i munnen som gjorde at jeg fossblødde hver gang jeg åt/drakk noe (kom plutselig) å hu fortalte om det her....:S

Skrevet

ånei..ikke si sånn. no ble jeg litt engstelig. tannlegen neste! det er nesten så ille som jeg sa. Blør ganske mye faktisk..uff vil gjerne beholde tennene mine jeg...Men takk for svar!

Skrevet

ikke meninga å engste deg da, huff.... men er mye bedre å ha vært til tannlegen å fått sjekket det enn at det blir for ille?

lykke til hvertfall :) går nok bra

Skrevet

Hei!

Puss tennene dine godt, og bruk tanntråd hver eneste dag. Ikke ta tanntråden en svipptur ned mellom tennene, men sag godt oppover på hver side av hver tann.

Det er vanlig å blø lettere når man er gravid. Det er vanlig å få lettere tannkjøttbetennelse (gingivitt) når man er gravid. Dette holder du selv i sjakk ved hjelp av godt renhold. Ikke småspis mellom måltider.

Du mister ikke tennene dine om du har tannkjøttbetennelse. Da har det utviklet seg til en sykdom i munnhulen som kalles periodontitt. Dette er ikke det samme som gingivitt, men langvarig gingivitt og dårlig renhold kan føre til denne tannkjøttsykdommen. Så slapp av...

Hvis du ikke får bukt med plagene dine, så ta deg en tur til tannpleier eller tannlege.

Lykke til!

Skrevet

hei hadde samme problemet for litt siden. jeg tok turen til tannpleier. Hun pusset og ordnet godt inne i munnen. Ble mye bedre etter på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...