Gå til innhold

Noen som jobber i postvesenet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju på tirsdag og lurer på om dere har mange tunge løft i jobben deres?

Skal da jobbe som postbud og bl.a sortere post og kjøre ut til bedrifter osv.

Har prøvd i 1 1/2 år å bli gravid og har mistet flere ganger og er veeldig redd for å miste pga. jobben!

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg jobber i posten, som landpostbud.

Det er veldig mange tunge løft, men jobben skal tilrettelegge for deg hvis du trenger det.

For meg var det ikke mulig, så det ble sykemld. da kynnerne ble for sterke.

Men det kommer jo litt ann på kundene også. Noen er flinke til å bære pakkene sine selv hvis du spør pent. Mens andre som kansje er store og sterke menn sier; -Jeg har betalt for å få det inn i stua, så da skal du også bære det inn :(

Men, for all del, ville ikke ha byttet jobb, for jeg stortrives.

Så du får ha lykke til på intervju tirsdag :o))

Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Jobbet du i dei 3 første mnd. av svangerskapet?

Hvor mange kg.kan pakkene veie, er det noen krav på hvor tunge pakkene kan veie som postbudet skal ha med seg?

Er litt enstelig for at pakkene kan være så tunge at man spontanaborterer!

Skrevet

Jeg var i full jobb de 3 første mnd. Men prøvde å ikke bruke magen så mye på de tyngste løftene, derfor en del vondt i ryggen i stede.

Men ville ikke avsløre min graviditet så tidlig, så jeg kan ikke klandre noen andre enn meg selv. )

Pakker skal ikke veie mere enn 20 kg, men kunden kan betale for overvekt, og da blir de jo tyngere.

Selv om vi får en del pepper i posten for dårlig service, så er vi opptatt av at kunden skal få sine varer, og da må vi nok av og til ta i litt ekstra.

Men de fleste pakker er ikke tunge, og de fleste kunder har også forståelse for en gravid kvinne, så jeg hadde ikke vert i tvil.

Får du tilbud om jobben, så takk JA...

Skrevet

Takk igjen for svar! :-)

Har 4 barn, og løfter jo daglig på han minste på 2 år og han veier ca 12 kg. og han nest minste veier ca 20 kg hender det at jeg løfter også, så da går det vel greit at det blir noen løft i postjobben også, om jeg får den da!

Kan jo ikke fortelle at vi prøver å bli gravide heller for da får jeg jo helt sikkert ikke jobb, men får prøve å spørre litt om hjelp til å bære dei tyngste pakkene om jeg blir gravid) :-)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk jobben som postbud! :-)

Er jo ikke gravid ennå, men vi prøver, så får håpe det ikke blir noe problem hos meg heller dei 3 første mnd. og at det ikke er noen altfor tunge pakker jeg må løfte!

Da spør jeg nok heller om hjelp til å bære dei! :-)

Skrevet

Gratulerer med jobben og velkommen som kollega! :-)

Du skal se det går fint med både jobb og fremtidig svangerskap.

Dette er tredje barnet jeg får etter at jeg begynte i posten, og alt har gått greit hver gang ))

Skal på kontroll i morgen, og bllir mest sansynlig satt igang pga svangerskapsdiabetes, så jeg tror jeg må prøve å sove litt nå.

Lykke til i jobben!!!

Skrevet

Tusen takk for det! :-)

Ja, det blir spennende, men myye å sette seg inn i den første tida!

Jobbet du fulltid, i alle dine svangerskap, og når ble du evt.sykmeldt?

Hadde du dei samme arbeidsoppgavene i alle 3 svanerskapene?

Om jeg blir gravid nokså fort , kan jeg jo liksom ikke si det med en gang heller!

Så jeg er mest spent på om jeg klarer/tør dette med å løfte mye om jeg blir gravid!

Hvor lenge jobbet du i dine svangerskap, og var arbeidskollegaene dine hjelpsomme når du fortalte at du var gravid?

Du er jammen heldig som snart skal få babyen din!

Hadde selv termin den 23 februar, men mistet i uke 10 i juli, noe som var kjempetøft, for vi hadde sett et lite hjerte banke i uke 9!

Så den 23 februar blir nok en tung dag! :-(

Ønsker deg kjempemasse lykke til med fødselen babyen! :-)

Klem! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...