amazone76 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 hvor lenge må en ha vært ansatt føre en kan bruke egenmelding pga syke barn, er det 1 eller tre måneder. Ellers så må en ha sjukemelding fra lege!? Noen som vet
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Kan man ikke bruke det fra første dag, altså? Når det går på ungene, mener jeg? Jeg vet at man må ha jobbet to måneder for å bruke egenmelding selv, men med ungene trodde jeg at du kunne gjøre det allerede første dagen. Men det kan godt hende jeg tar feil.
winneboo Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg måtte være ansatt i minst 8 uker før jeg fikk bruke egenmelding. Å 4 uker før jeg fikk bruke sykemelding. Å dette gjalt både vis jeg selv var syk,barnet mitt, dagmammaen eller barnet hennes.
~sjiraff~ Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Permisjon pga sykt barn har samme regler som sykemelding. Altså du må ha vært i jobb i minst 4 uker. Har du ikke arb. der du er nå i 4 uker, men kommer direkte fra en annen jobb så dekker NAV sykepengene.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Da har jeg lært noe i dag også, gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå