Gå til innhold

jeg har så ufattelig lyst å se USA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er mine store drøm...

tenk å få gå langs stranda i Miami,se de store bygningene i New York,se landskapet,Grand Canyon,osv..

herregud..

kjøre over brua i San Fransisco ..-

er så mye jeg ønsker å gjøre..

se disneyland,hawaii,florida...

*sukk*

en uoppnåelig drøm vil jeg si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke uoppnåelig vel :) Jeg har vært i usa to ganger. Første gangen i 3mnd å besøkte da 16 stater tilsammen. Andre gangen var nå i jan\feb å var der i 2 uker(gjennom jobben)

Å det er definitivt ikke siste gangen jeg drar dit.

Skrevet

Det er da ikke uoppnåelig?=) Det trenger ikke å koste skjorta heller! Begynn å spar NÅ! Har vært i USA 3 ganger og det var fantastisk=) Og det er abolutt oppnåelig!

Skrevet

ja men hva med barn ??

har hørt det er en sinnsyk lang reise for et barn da..

Skrevet

Tja, spør du meg hadde jeg heller satset på å se ndreting..... USA er ganske tja... Kjedelig? MEN, hvis det er din store drøm - er den absolutt ikke uoppnåelig!

Skrevet

Neida=) Alt går an, og det kommer jo helt an på hvor i USA du skal. En flytur til New York (eksl. mellomlanding) tok vel 6 timer..(eller husker jeg feil?)

Skrevet

nei jeg syns det er veldig fascinerende..absolutt ikke kjedelig for min del..

min store drøm var vel å sette det litt på spissen for å understreke hvor mye jeg ønsker å se det.

Skrevet

Slett ikke uoppnåelig :-)

Det er bare å gjøre! Man planlegger, og så gjør man det. Tjohei!

Skrevet

USA er kjedelig? Det kommer litt an på HVOR i USA en reiser, det??

Skrevet

begynn å spare nå så klarer du det, om ikke dette året eller neste år. Jeg og eksen skulle på cruise til karibien. Alt var betalt nesten 40.000 og så ble det slutt 1 mnd før og han ville ikke reise.. den var kjip. Men han jobbet da og jeg gikk på skolen. Så hvis man klarer å spare så får man til det man vil =)

Skrevet

Du vet - lille frøken Siklerotte har vært overalt i USA og vet alt om det...

Sett deg et mål og jobb mot det. Kan jo være om 5 år f eks?

Skrevet

Nei, flust av stater jeg ikke har vært! Men jeg har igrunn vært i veldig mange ja, modne frøken Spetakkel. (du gir ikke opp, gjør du vel?:))

Skrevet

ja man må jo spare for noe sånt..

er vel ikke akkurat en sånn reise hvor man kan ta "hopp på" tur som f.eks til syden..

Skrevet

Nå var det jo du som svarte hovent på denne tråden i kjent stil...

Skrevet

Sier du, som alltid blander deg inn hvert sted du kan leke den modne mor Theresa?

Jeg sier at jeg synes USA er kjedelig - og jeg ville anbefalt henne å dra et annet sted. Men, hvis hun drømmer om det, er så absolutt ikke drømmen uoppnåelig!

Hvis hun tar det hovent, javel. Du ønsker bare å tolke ting på din egen måte.

Skrevet

drar man utenom sesongen... altså unngå juli.. så kan man få billetter til new york for 3-4000.... og ut fra new york er det masse spennende i grei bil avstand... hva med niagara falls... Boston er en fantastisk by... cape cod.... også kan man kjøre nedover mot florida... masse fint og se... og masse ok billige moteller langs veien.. jeg har selv reist med buss rundt usa to ganger... cultural hi-ways het det... beregnet for unge det da... men finnes kanskje noe for mer voksne også? Tror jeg betalte 13-15000 for 3 uker med hotell hver natt.. kjørte new york og hele oppe av usa... og tilbake nede i usa... fantastisk tur.. så alt det var verdt å se! Nesten ihvertfall...

Skrevet

Weekendturer til både Miami og New York kan ein få kjøpt billig, og det trenger du ikkje spare til i evigheter. No er det ikkje all verden ein rekker på ein weekend, men du får jo sett litt. Så kan du sette av eit lite beløp kvar måned til ein lengre tur, der du kan ta deg tida til å sjå meir, til ein seinare anledning.

Me skal spare til ein lengre tur om eit par år. Eit vennepar skal gifte seg, og når me først er "over there" så skal me ta oss tida til å sjå meir. Me skal kjøpe tur-retur til New York og ellers ta innenlandsfly rundt omkring. Sparinga bør me nok begynne med ganske snart ;)

Skrevet

Hvorfor skulle det være uoppnåelig? Er dere lutfattige?

Vi har en privatøkonomi som trolig er under gjennomsnittet, men er like fullt i USA 1-2 ganger årlig. Prioritere, prioritere.

Skrevet

en weekend tur hadde i grunnen vert utrolig greit det også...er vel egentlig fornøyd med bare å se litt til å begynne med..

da kan jo også mini være hjemme med besteforeldrene..en helg klarer vi..

Skrevet

lutfattige er vi vel ikke,men ville nok ikke kalt oss rike heller..

under gjennomsnittet er vel kanskje å ta hardt i.

Skrevet

Ja ikkje sant. Deilig med ein liten ferie for berre dåke to og =)

Det er ein weekendtur til salgs ved reisebyrået her til under 2000 kroner. Desverre så har eg ikkje anledning i vår, men eg håper det kjem nye tilbud til hausten igjen =)

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Du fremstår jo som den mest umodne av alle tre, spetakkel... Haha..

Skrevet

utrolig flott at du tipsa meg om weekendturer =)

det skal jeg søren meg ta meg tak i.

hvor lang tid tar det egentlig åf fly dit ?

tar det ikke bortimot 24 timer eller no ?

Skrevet

Det skal ikkje ta så lang tid til østkysten, 6 - 8 timer. Trur eg. Til sammenligning: me fauk frå Moskva til Havanna på ti timer, og det er ein lengre avstand =)

Skrevet

Boston er fantastisk på høsten.. en perfekt by for en helgetur... ikke en så stor by som new york og mye mye koseligere! Og alt det fine røde løvet på høsten... hmmmm... har så lyst til å reise bort nå snart jeg... bodd der... derfor så glad i den byen.... savner den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...