Gå til innhold

Noen som jobber i postvesenet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju på tirsdag, og lurer på om dere har mye tunge løft i jobben deres?

Skal jobbe som postbud og bl.a være med å sortere post og kjøre den ut til bedrifter osv.

har prøvd i 1 1/2 år og bli gravid og har mistet flere ganger og er veeldig redd for å miste pga.jobben om jeg blir gravid!

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet ved postterminalen i Trondheim!

Du må nok regne med en del tunge løft ja! Jeg sorterte pakker og brev. Brevene kommer i kassetter, og disse veier gj.snittlig 7-10 kg. Opp og ned fra gulv evt traller og opp og ned fra vekta.

Pakkene kommer vanligvis i kontainere, bøying og tøying kjennes godt på kroppen. Er du godt trent fra før, spesielt i ryggen, så skal du klare deg bra!

Skrevet

Takk for svar! :-)

Er det noen grense for hvor tunge pakkene kan være som postbudet skal ta med seg rundt og levere?

Er enstelig for at det er så tunge løft at det kan føre til spontanabort om jeg blir gravid!

Skrevet

Man får jo kjøpt f.eks tv'er som sendes da. Jeg kjøpte min via deal.no, å den skulle egentlig leveres på døra, men siden jeg jobba der, tok jeg den med meg hjem selv. Bare TV'en veier 33 kg...

Men det kommer an på hvor du skal jobbe da. Brevsenteret, pakkesenteret... Jobba på brevsenteret jeg, og der var det bare små pakker!

Skrevet

Det er som landpostbud....

Skrevet

Nå jobber ikke jeg i postvesenet, men har hatt landpostbud pga at jeg har bodd i "utkantstrøk" gjennom store deler av oppveksten.

Det som er spesielt med dem i forhold til vanlige postbud, er jo at de tar med seg også store pakker (sånne som man vanligvis får hentelapp på og må plukke opp selv på postkontoret) rundt omkring fordi de som bor langt ute i gokk også skal få pakkene sine. Så jeg vil tro at et landpostbud håndterer mye større pakker enn et "vanlig" postbud gjør, da de bare kjører ut brev og pakker som går ned i en vanlig postkasse.

På den annen side, som gravid vil du jo umiddelbart ha krav på å få tilrettelagt arbeidet ditt. Så uansett hvor du får deg jobb skal det jo ikke på noe vis gå ut over en eventuell graviditet :)

Skrevet

Takk for svar! :-)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg fikk jobben som postbud!

Så jeg håper det ikke blir så altfor mange tunge løft om jeg blir gravid!

da spør jeg nok heller om hjelp til å bære! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...