en gutt utenfor og en i magen Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hei! Har en liten som er et år og skal begynne i barnehage. Vi prøver å få han til å sove bare en gang for dag, men han sover så kort den ene gangen. Syns dette er vanskelig og kunne trenge råd fra noen som har gjort det? Når han sov to ble hver på ca 3 timer til sammen. Merker at det er litt mye nå. Ble vanskelig å legge på kvelden. Når han nå bare sover en lur på ca 1 1/2 time blir han veldig trøtt og sur på ettermiddag. Tar gjerne imot litt hjelp her....
Mooncake Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hei, Min datter har akkurat begynt i barnehage og vi la opp til en lur før vi startet. I barnehagen sover hun i 2 t (tror det er vanlig), og hun har aldri sovet så lenge sammenhengende før Før vi begynte med 1 lur var hun HELT umulig å legge. Anyways, det vi gjorde til å begynne med var å legge 1 lur litt senere (hørte med rutinene i barnehagen). Hun sov 45min - 1t. Jeg kan tenke meg 2 alternativ til å tilvenne 1 lur: 1. "Lurelur". På ettermiddagen setter du deg ned et stille og rolig sted med han på fanget. Ro han ned og få han til å sove, og la han sove på fanget i 15 min - ikke mer. Den lille luren vil gjøre at han holder ut litt lenger. 2. Legg tidligere. Vi hadde bare en lur og hun sov "dårlig" (egentlig normalt for henne...). På kvelden var hun bare helt supertrøtt. Og vi la henne. Hun ble lagt så tidlig som 18:00-18:30, og sov til 07:30 (minst!). Altså hun sov i over 13 t sammenhengende på natten. (2 nattmatinger). Når hun begynte å barnehagen, så begynte hun også å sove lenger på dagen. Nå legger vi henne i 19:30 tiden og hun er oppe like før 07 på morgenen, og det er slutt på nattmating. Rrutinene har gått seg til. Andre kanskje har andre triks ?? Lykke til
missy mamma til jonatan Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 hei hei . eg satt og lurte på det dere eg også før minsten skulle begynne i barnehagen. men fant ut at det var ikke vits. i barnehagen så er de i mye aktivitet og blir sliten. da sover de som regel 1-2 timer ( gjør i hvertfall min lille) etter det så sover han kun en gang om dagen . i helgene også. det er vel pga at det er blitt rutine. i barnehagen så legger de smårollingene i 11 tiden og det er som regel da han sovner i helgene også min lille våkner mellom 6.30 og 7 om morningen. eg legger han kl 19.00 hver kveld. og da har han hatt sin lille lur på 1-2 timer i barnehagen. så her er det rutine i huset. fikk rutine så og si med engang han begynnte i barnehagen. så det går seg til lykke til ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå