Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Da tenker jeg på langvarig sykdom som lungebetennelse ol? Eller må de bruke egenmeldinger til de er oppbrukt? Og hva da?
Nit@™ Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Egentlig må du da ta permisjon uten lønn, fordi du ikke er syk selv. Men noen leger vet jeg skriver ut sykemelding.
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Det er KUN egen sykdom som kvalifiserer til sykmelding. Enkelte leger er noe slepphendte med dette, men de risikerer faktisk å miste retten til å praktisere for trygdens regning ( refusjon) samt retten til å sykmelde som følge av dette- altså ikke å anbefale ! Dersom egenmeldingene er oppbrukt kan man for lengre og alvorligere sykdom søke om pleiepenger, se næremere om dette på nav.no ( f.eks ved lengre syhehusinnleggelser med barne etc). Utover dette er man henvist til å benytte ferie/flexidager ev permisjon uten lønn. ( i praksis bruker vel de fleste av egne egenmeldingsdager først, men dette er egentlig heller ikke lov- dog ikke så alvorlig brudd som om lege skulle sykmeldt foreldre som følge av barns sykdom dersom denne ikke har gjort foreldrene syke..)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg fikk innvilget velferdspermisjon av arbeidsgiver da datteren min skulle fjerne mandlene. Jeg hadde ingen egenmeldinger igjen da hun skulle operere.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 jeg har fått langvarig sykemelding ved barns sykdom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå