Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Han er redd for å gå på do alene. Han sier han ikke kjenner at han må tisse. Jeg ser det på trippingen hans at nå må han og sier til han at nå tror jeg du må tisse. Neida, svarer han og tripper videre. Ender med at jeg følger han ut på badet. Og da har han alt fått flere dråper i trusen før han tisser videre i doen. Noen ganger kjenner han at han må tisse men sier; du må være med... og blir helt fra seg når jeg forteller hvor bra det er hvis han går ut på do å tisser, så står jeg her å ser deg. Han blir helt fortvilet og det ender enten med at han tisser på seg mens han står der å tripper eller så følger jeg han for jeg gidder ikke skifte igjen. Hører med til historien at i den gamle barnehagen som han sluttet i til jul hadde de en "time out stol" inne på badet. Han var livredd denne stolen. Tok det opp med barnehagen at han var redd men fikk som svar at han var ikke av de som satt på den. Men han hørte jo truslenne om at de store rampette guttene måtte sitte der hvis de ikke var greie. Skal jeg regne med at dette bare er en fase at han vokser snart av seg eller bør jeg ta kontakt med lege? at det kan være noe fysisk galt med blæra? ( han tisser 2-4 ganger på seg daglig bare litt i trusen så vi må bytte) Noen som har gode råd hvordan jeg skal oppmuntre han. Har prøvd klistermerker.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 JEg synes at hvis han er redd for å gå alene på do, skal du bli med ham. Han kommer ikke til å være redd for å gå alene på do til han blir 13 uansett, og det vil sannsynligvis gå fortere over hvis han slipper å kjenne på den frykten på en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå