Gå til innhold

Roper på mariara!

Binse har fått Bøllefrøet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Må bare spørre deg, bor du i Munster?

Jeg har en mann som har søkt stilling der fra august, og skulle gjerne ha snakket med noen som er der nede. Har mange spørsmål, blandt annet i forhold til skole til de eldste barna, barnehage + at jeg er gravid i 7 mnd med nr 4..

Er det er ok norsk miljø??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytter igjen jeg siden jeg ser du er på nett...

Skrevet

Hei hei :-D

Tenk at noen roper på meg!!! Jeg kjenner at svangerskapshormonene bare spretter her :-) Jeg bor mer eller mindre midt i Münster. Mannen min jobber på natokvarteret her, har din søkt stilling der????

Jeg synes at det norske miljøet er bra :-) Vi tar vare på hverandre (arrangerer sosialt titt og ofte), og den norske "sjefen" er også veldig opptatt av at vi skal ha det bra her! Nå i august forsvinner to av de familiene som har vært her lengst (flotte damer som drar). Skal dere muligens erstatte :-)

Nå er jeg spent :-)

Skrevet

Å endelig svarte du!!

Ja han har søkt stilling ved natohovedkvarteret, og jeg er egentlig veldig nervøs. Vi har snakket mye om å flytte utenlands, og dette er et perfekt tidspunkt.

Men nå når søknaden er sendt kjenner jeg at alle spørmålene bare hoper seg opp. Hvor skal vi eventuelt bo? Hvordan skole går de andre norske barna på? Ikke minst er det andre norske barn der på samme alder?

Vi får ikke svar på søknaden før i midten av april, så forløbig krysser vi bare fingerene.. Håper du synes jeg ikke maser, har bare så mange tanker, og ble så glad da jeg så innlegget ditt på utlandet, også har vi jo termin med bare 1 ukes mellomrom....

Skrevet

Jeg kan dytte litt og fortelle litt mer samtidig :-)

Jeg og mannen min venter vår første nå i april, termin rett etter deg :-) De andre familiene har unger både i barnehage og skole, så jeg kunne ordnet sånn at du kan få kontakt og spørre dem! Jeg vet bare at han som er i barnehage trives, skole er en større utfordring pga. språket. Spørs på alderen til barna. Man må visst regne med en innkjøringsperiode som er litt tøff, men det blir lettere :-)

Skrevet

Å nei, synes ikke at du maser :-) jeg syntes dette var gøy å finne ut!!!

Man finner bosted selv, får hjelp av familiekontoret her nede selvfølgelig. Noen bor sentralt, og andre bor litt utenfor byen. De fleste bor i nærheten av byen. De andre barna går i offentlig skole her nede, det er dessverre ikke noe annet tilbud. Nå drar det barnefulle familiene hjem til høsten, men det blir noen igjen :-) Hun eldste er 8/9 mener jeg å huske?? Det kommer jo kanskje flere ned til høsten også?!

Skrevet

Vet du hva :-) jeg sender deg post på din egen side!

Skrevet

Som du sikkert skjønte venter vi da nummer 4, og sistemann :-) Er 30 år da, så jeg er ikke så mye eldre enn dag.

De som skal gå på skolen blir 7 og 8 før vi eventuelt flytter,den forløbig minste rekker å bli 3 år. Jeg ønsker primært egentlig engelskspråklig skole om det er mulig, men viss alle de andre går på tysk skole, må jeg vel kanskje revurdere den tanken...

jeg vil gjerne ha kontakt med dere damene der nede, så jeg kan spørre litt, det føles sikkert litt tryggere da.

Tenker mye på det her med barna, og om det blir for tøft for dem, og det hjelper sikkert ikke med en god porsjon hysteriske gravidhormoner i tillegg...

Blir du med inn på chatten? Det er ingen andre der akkurat nå..

Skrevet

Jeg prøver chatten :-) jeg har ikke prøvd det før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...