Pooosi Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Siden folk skriver hvorfor de valgte å ikke amme, (noe jeg respekterer) så vil jeg skrive hvorfor jeg ammet.. -JEG følte jeg fikk en helt egen kontakt med lillemann, vi hadde liksom noe "eget", d var en spesiell stemning da øynene våres møttes da han lå å spiste... - Jeg "raste" ned i vekt, ALT jeg la på meg under graviditeten forsvant veldig fort. -Puppene mine ble faktisk finere etter graviditeten å ammingen, er kjempefornøyd med det!! de ble litt mindre, men for meg var det baaare bra... -Lillemann var ALDRI syk da jeg ammet, selv om jeg hadde omgangssyken å diverse. -Jeg syntes det var kjempegreit å ha mat med overalt, kjempegreit å slippe å måtte sterilisere flasker heeeele tiden... -Dessuten var jeg "heldig" med å slippe avvenning, lillemann nektet plutselig heeelt å ta puppen da han var ca 11 mnd..da var han ferdig, å det bestemte han helt selv, slapp avvenning når han blir 3 år!!.......... tja....det var litt av det jeg kom på.....Kommer faktisk ikke på noe "negativt" når det gjeøder amming for MIN del......
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Enig med det meste der ja, uten om det negative. Jeg er ganske utolmodig, så jeg syns det tok himla lang tid å amme, spesielt på nettene. Men etter avvenningen savner jeg det, og jeg ville ikke vært uten den tiden.
TurangaLeela Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Enig med deg. Fatter ikke at folk gidder å seteriliere på flasker og lage melk frivillig..
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Ja, amming er praktisk og genialt. Begge mine sluttet helt av seg selv da de var 1 år.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Helt enig. Bortsett fra at jeg ikke har rast ned i vekt av å amme, men det kommer seg nå.
Jenny-penny Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Fordi: *Det gikk lett, og jeg fikk mye melk *Lettvint og veldig sunt *Kos Negativt: Hun ville aldri slutte
☆Anonymia☆ Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 helt ærlig ? fordi jeg visste ikke at det var noe alternativ å IKKE amme..
Mamma jei Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg heller så ikke på det å IKKE amme som et alternativ. Jeg gjorde det som jeg skulle, måtte og ville. Utrolig glad for at jeg fikk gjøre det. Er ikke alle som er like heldige.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Enig med alle punktene dine HI
Snupi27 Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 * syns det er utrolig koselig. det er vår tid sammen. spesielt om morgenen når vi nettopp har våknet *jenta mi har vært syk bare engang etter fødselen(hun er nå 6 mnd) *puppene mine er større =p hehe *deilig å slippe å ha med seg masse pulver div. kan bare pakke med meg puppen å dra! alltid tilgjengelig *slipper sterilisering osv. jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte å amme henne! gruer meg nesten litt til å slutte. hehe men blir deilig å slippe om natten da =p
(0_o) Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 - Morsmelk er det sunneste alternativet - Morsmelk kan være allergiforebyggende - Mindre magetrøbbel i forhold til de som får morsmelkerstatning - Man slipper flaskestyret - maten er alltid klar! =) - Jeg går ned i vekt uten å slanke meg - Morsmelk styrker immunforsvaret Det at man velger å la være å amme f.eks fordi puppa blir stygge eller fordi at man ikke kan dra på fest og drikke fordi man ammer er bare PISS. Sånt gjør meg forbanna.... Men det er mange som lar være å amme av mange forskjellige grunner, det kan være for lite melk, man får rett og slett ikke til amminga osv. Misforstå meg rett: jeg dømmer ikke noen når jeg ser at spedbarn får ME fra flaske Men når folk kommer med fullstendig idiotiske grunner til å la være å amme, da blir jeg en smule provosert, ja....
julenissen Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 *Det beste for barnet mitt *enklere (alltid med mat, ingen styring med flasker, koking osv) * Gikk raskt ned i vekt *Enorme faste store pupper (hehehe...70H!) *Barnet aldrig syk da jeg ammet *Hadde mye melk og donerte til barneklinikken *Småen slutt selv ved 6måneder (litt trist for meg) *Kos for oss begge Negativt *Fikk større pupper etter aming en jeg hadde før, synest de "gamle" var store nok. Fra 70F-70G (men de henger heldigvis ikke noe særlig enda da)
Snupi27 Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 jeg er så utrolig enig med deg, Mexikjexi!! det er greit å gi mme om barnet nekter å ta puppen og man har prøvd en stund. eller om barnet ikke klarer å finne ut hvordan man gjør det. eller om man rett og slett ikke har nok melk. GODE grunner skal jeg selvfølgelig ikke si noe på, men at de skal ut på fest og er redd for puppene sine, da burde de ha ventet med barn!!!!
☆Anonymia☆ Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 hehe ja men det er sant =) er liksom vokst opp med det at å amme er det man skal gjøre...så da ammet jeg..=) falt meg liksom ikke inn at det gikk an å ikke amme..=) klarte uheldigvis ikke å amme lenge,2 mnd eller noe..savner det veldig mye egentlig..
hit og dit Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 Eg har ingen grunner for at eg ammer. Det er berre noe eg gjer. Siden eg kan amme, produksjon og diverse fungerer, så er det like naturlig for meg å gjer som å skifte bleie. Eg føler ikkje at eg og ungen har noe eget, eller at me knytter bånd medan eg ammer. Ungen gulper i seg, med augene igjen, og så leiker me og koser oss etterpå. Det er i tida utenom amminga at me knytter bånd. Eg har meir igjen for bleieskiftet i den forbindelse.
mamma >to gull Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 det var helt naturlig for meg.Så lenge man KAN amme,bør man amme! fordi sønnen min betyr mer for meg enn at jeg skal få hengepupper..herlighet,kunne ikke falt meg inn å ikke amme pga det. og så er det jo så suuuper lettvindt,slippe blande melk og flasker og vask av flasker og alt det..Så lettvindt når man er på tur etc.
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 10. februar 2008 #19 Skrevet 10. februar 2008 Det kommer helt naturlig... Tenkte ikke på "annet"
Kaffemocca Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Da må jeg bare spørre, hvor gammel var hun da du sluttet å amme? Og hva gjorde du for å få det til? Sliter veldig med avvendig om dagen skjønner du og er desperat etter tips..
winneboo Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Enig i alt du skriver Jeg ammet i ca 10 mnd, da sluttet hun av seg selv å ville ikke ha mer pupp så jeg slapp avvenningen. Da jeg gikk gravid så gruet jeg meg til å amme å hadde egentlig ikke lyst til å gjøre det. Men når vesla ble født så ble hun lagt til med en gang å jeg syntes faktisk det var ekkelt at hun skulle suge på puppen min. Å sånn følte jeg det i 2-3 uker. Men jeg visste jo at mm er det beste for barnet så jeg fortsatte, å etterhvert så ble det helt naturlig Å nå er jeg glad for at jeg ga ammingen en sjanse selv om jeg følte at JEG ikke hadde lyst til det. Ja puppene mine ble slappere, å jeg kunne nesten iikke spise noen ting fordi vesla tålte ikke melk. Men det jeg fikk igjen for det var at hun var iikke syk en eneste gang på 1 år, eller jeg håper jo at ammingen gjorde det sånn at hun ikke ble syk mens jeg ammet da
*1+1=2 små* Skrevet 10. februar 2008 #22 Skrevet 10. februar 2008 klart kan man gå ut selv om man ammer:) Jeg var ute i går, drakk 1 drink og kunne da amme snuppa igjen på morran! HAdde gjort istand en flaske med mm til nattmatinga fordi jeg ikke var 100% sikker på om alkoholen var ute av melka. Er sååå deilig å bare legge henne til puppen, ble så irritert på den jævla flaska i natt:P Kan ellers bare si meg enig med det som blir skrevet MEN jeg har ikke "rast" ned i vekt enda*grine*
Den lille prinsesse Skrevet 10. februar 2008 #23 Skrevet 10. februar 2008 Kun det beste er bra nok for mine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå