Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Har en mann som bare melder seg helt ut til tider. Har to sønner og venter nr.3. De to eldste er 9 og 6 år, og mannen min tror de er store nok til å klare absolutt ALT selv. Putter de i badekaret og han gir F.... i å følge med innimellom (spes. han minste). I dag satt minsten i badekaret i over 1/2 time UTEN at mannen min i det hele tatt gadd å gå å se til han (jeg dro ett ærend da han hoppet i badekaret, og han satt der da jeg kom tilbake). Han forventer at de skal klare å smøre niste alene. 6 åringen kan da for søren meg ikke skjære brød enda. Men han maser på de og sier bare at : "det MÅ du lære deg å klare". Kan da ikke forvente alt av en 6-åring. Greia er at hver gang de trenger hjelp, så er det jeg som må trå til for å hjelpe. Han gidder ikke. Prøver å snakke til han, men han bare smeller tilbake. Trodde det var noe som heter ansvar..................også for MANNFOLK. Nettopp strevde eldstemann med å få ned en tallerken fra skapet på kjøkkenet, og han er jo ikke høy nok til å rekke helt opp. Jeg hører at han har problemer................mannen min sier at: "dette klarer han selv". Jeg sier nei, det gjør han ikke. Grunnen er at han skal ha dyp tallerken som står under asjettene. Det blir for tungt for han å klare det selv. ENDA gidder han ikke å reise seg for å hjelpe. Det må JEG gjøre!!!! Hvorfor er mannen min sånn? Det er TV`n som er hans favoritt i helgene og på ettermiddagene. Uuuufffffff, måtte bare få ut litt aggresjon, for jeg blir snart sprø. Når 3.mann kommer, skal han nok få kjørt seg, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Dette hørtes virkelig slitsomt ut. Sett dere ned å ta en skikkelig prat om det. Dere har sikkert gjort det før, men høres ikke ut som det skader å gjøre det igjen. Menn er dårlige på å ta hint, og det de kan oppfatte som "klaging i hverdagen". Eneste som nytter er å sette seg ned å forklare problemet og hvordan du opplever det skikkelig. Lykke til, håper dere finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 hei... det finnes bøker om hva som kan forventes av barn i ulike aldre.. lån en og få mannen til å lese...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Hva med å ta ham med en tur på f.eks. helsestasjon eller familievernkontor - og få en fagperson til å forklare ham hva man kan forvente av barn i ulike aldre? Å forvente at en seksåring skal skjære brød er jo bare å be om avkappa fingertupper - min lillebror var vel antagelig 10-11 før han begynte å skjære brød selv... (men klart, smøre på gjorde han nok noen år før det - dog da med tilsyn så nisten ble skikkelig) Og spør gjerne mamma hva som skjedde med frokostserviset hennes da hun satte SIN niåring til å rydde inn fra oppvaskmaskina. (der gikk det i omkostningene med ca 11 av 12 frokosttallerkner fordi han skulle løfte en stabel...) Kan hende det synker inn litt lettere dersom det kommer fra noen som "har peiling" og ikke "bare" deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå