Gå til innhold

4 åring våkner om natten. Trenger råd!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 4 åring, snart 4 1/2, våkner 2 til 4 ganger om natten. Enten har han tist på seg, eller han våkner og hylskriker fordi han må tisse og vi må følge han på do. Ellers så kommer han subbene inn og legger seg i sengen vår. Før han fylte 4 ( i sept.) brukte han smok og bleie om natten. Han sov fra 19 til 07. og våknet aldri om natten. Trappet gradvis ned med bleie om natten og tutten ble også tatt vekk uten motstand. Men så økte det bare med våkning om natten. Begrenser inntak av drikke før 17. men han er jo tørst. Har laget en dum rutine hvor vi ligger inne i sengen hans til han sovner. Vet jo at vi strør salt i våre egne sår, men vi er så totalt utslitt etter en lang arb. dag og har et annet barn som og skal legges så da blir det minst styr og rask sovning om vi ligger der. De siste månedene er det lenge siden jeg har sovet hele natten igjennom, og våkner skjeldent med samme person jeg la meg med om kvelden. Nå er jeg gravid og er ekstra sliten og trøtt og vet ikke mine arme rå.... ønsker å være god men alt blir bare helt feil.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan det føles å ikke få sove uavbrutt om natten. Har en på 16 måneder som kun har sovet hele natten 5 ganer siden hun ble født!

Kilden til problemene deres ser jo ut til å være bleier. Så fort dere kuttet ut bleiene så begynte han å våkne flere ganger om natten. Joda, vet at dere kuttet ut smokken samtidig, men den ber ahn jo ikke om å få. Så slik jeg ser det så er det bleia som er problemet. Enten så tisser han på seg, eller så er han redd for å tisse på seg, eller så må dere følge han på do. Alt pga av at tryggheten han hadde i bleia er borte vekk. Mitt råd er å ta på han nattbleie igjen, det er helt normalt at 4 årigner sover med bleier på seg så det er ingen grunn til at sønnen dere ikke kan gjøre det samme.

Skrevet

Har en sengevæter i hus og vet hvor slitsomt det kan være med all tissingen. Bruk bleier, ikke slit dere ut unødvendig!

Skrevet

Enig med de ovenfor her. Vår datter på snart 4 blir veldig urolig hvis hun ligger uten bleie - og hun tisser seg nesten alltid ut når hun ikke har bleie. Men har hun bleie, så er den alltid helt tørr om morgenen. Jeg skjønner ingenting av det, men lar henne ha bleien forløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...