Gå til innhold

Svangerskaps depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig deppa hele tiden. Nå er jeg 31 uker på vei, og det er utrolig mye å tenke på. jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Gråter av ingenting spesielt om kveldene. Har mye inni meg som jeg tenker på ang typen min. Ikke så lett å skrive det her. Men vet ikke hvem jeg skal snakke med, for jeg synes det er mer enn "enn dårlig dag" jeg har dårlig dag hele tiden siden jeg ble gravid nesten og føler meg ikke bra inni meg. Er ikke sånn jeg bruker å være til vanlig...

Noen som har erfaring, eller vet noe, eller har noen råd til meg?

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Du må fortelle dette til legen din med en eneste gang! Det er utrolig viktig at du får grepet fatt i dette umiddelbart, og gjerne særlig før den lille kommer hvor du må bruke all din energi på å fokusere på babyen. Hvis ikke du vil ta det opp med legen din så ring helsestasjonen. Her kan du enten fortelle det til jordmor, som vil veilede deg i hva du skal gjøre videre, alternativt helsesøster. Mange helsestasjoner har også knyttet til seg psykolog som en kan oppsøke gratis og uten henvisning videre. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, søk hjelp, alt kan ordnes! Ønsker deg lykke lykke til videre!

Skrevet

Hei kjære du...

Er jo ikke sånn du skal ha det når du går gravid..viktig å få løst opp i det du tenker på før babyen kommer, slik at du har det godt da.

Snakk m dette med jordmor neste gang du skal dit, kanskje du får "lettet litt på trykket" der. En annen ting du kan prøve som har hjulpet meg selv med andre problemer, er tankefelt-terapi.(alternativ medisin)

Lykke til ,håper du får snakket m noen og løst opp i dette.

Klemmer fra meg

Skrevet

Eg hadde det ein del slik i forrige svangerskap, og etter kvart verre. Det var mange ting på jobb som plaga meg. Eg grein og grein både kveld og morgon, og fekk ikkje sove om natta. Eg pressa meg maksimalt og vart meir og meir deprimert, men til slutt sendte sambo meg til lege. Det vart vendepunktet. Vart sjukmeldt å kvile ut, og slippe å grue meg til jobben eit par veker. Så byrja eg att i 50% jobb. Vart ikkje bedre av å gå heime og tenke..... Så blir det for gale, kan du snakke med legen din. Evt jordmor. Dei veit kva som er normalt og ikkje.

Skrevet

Vet ikke hvor du bor i landet, men råder deg til å ta kontakt med Gaiasenteret ved Ullevål Sykehus. De tilbyr god hjelp til gravide som sliter i svangerskapet, bla. kan man få samtaler med psykolog og ekstra oppfølging av jordmor. Høres ut som du trenger noen å snakke med, og dele tankene med, annet enn typen din. Ved å dele disse tingene med f.eks en psykolog, eller samtaleterapeut, som kan lytte og gi konstruktive innspill, vil du snart føle deg MYE lettere til sinns, og få hjelp til å sortere og løse problemene du føler at du sliter med. Jeg snakker av erfaring. Ta tak i dette jo før jo bedre, du kommer til å få mye støtte og forståelse på veien. Garantert :) Lykke til!

Skrevet

HI her.

Tusen takk for svar jenter! det hjalp å få høre andres meninger.

Skal snakke med jordmor neste tirsdag da skal jeg dit.

Trenger virkelig noen å snakke med ja. vet ikke hvor jeg skal begynne engang. er nok lurt å få ordnet opp i forskjellig før babyen kommer.

Bor nok litt lengre nord enn ved Ullevål. :)

Skrevet

Du kan helt sikkert ringe Gaia uansett, er ganske sikker på de har kontakter over hele landet, og kan henvise deg til bra folk! Har hørt om flere som har hatt med et brev, eller en liste til jordmor, om det er ting som er vanskelig å snakke om. Du finner helt sikkert ut av det - lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...