Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Sitter og lager CV her og lurer på noe. Bruker sånne ferdigmaler som er i Word, bare tilpasser dem til mitt bruk, men så ser jeg at det ikke står CV noe sted på arket i noen av ferdigmalene. Skal det ikke stå på arket da? Eller er oppsettet så innlysende at det ikke er nødvendig? Dere som har litt erfaring med dette, hva mener dere? Og evt hvor på arket bør det stå? Helt øverst? I et hjørne? Nede? Stor skrift? Liten og diskret skrift?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Styr langt unna å skrive CV på cven, de vet at det er det. Anbefaler forøvrig ikke wordmalen heller, og dersom du vil kan jeg sende deg en mal min far har laget. Han er karriereveileder og har jobbet med dette i mange i tillegg til at han er tekstforfatter:)
Alba44 Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er vant til at det står øverst, på midten og tydelig. Ikke så store bokstaver, men slik at man tydelig ser hva det er.
NoDoubt Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg skriver: CURRICULUM VITAE er det cv betyr. Skriver med lik overskrift som jeg har på søknaden. CVen lager jeg på et eget ark som vedlegg til søknaden.
ApriIbaby Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Greit å skrive det helt ut kanskje...ikke bare forkortelsen
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er også vant med det. Men jeg venstrejusterer min - bare en smakssak. Syns det er greit å bruke CV som overskrift. Det skiller den tydelig fra søknaden. De pleier jo å ligge rett etter hverandre.
Carburetti Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Tillab: kan du sende den til meg? Pm?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Takker for svar :-) Dette var jo litt varierende erfaringer da... At det er en CV er det ikke i tvil om på måten den er satt opp på, så det er ikke det og jeg kommer så klart til å legge ved CV'en som vedlegg til søknaden (og jeg vet hva det er forkortelse for ;-)). Tillab, hvorfor ikke bruke standeroppsett da? Den jeg bruker er veldig ryddig og oversiktilig og jeg har få hovedtemaer, har med personlige opplysninger, mål, tidligere arbeidserfaringer, utdannelse og referansepersoner.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Kan sende på mail Carburetti:) Det er en ferdig wordmal. Send meg mail på PM så sender jeg den:)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Det er ingenting galt med det:) Poenget er jo hva som står i den. Men hvordan skiller man seg ut fra mengden og tiltrekker seg oppmerksomheten til den som skal ansette dersom du har brukt samme mal som 89% av de andre som har søkt?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Jeg skal frisøke uansett, så det går nok bra, men send gjerne over oppsettet til din far likevel :-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Gjerne det:) Og lykke til uansett, spennende den jobbsøkefasen. Ringer de, ringer de ikke.*tygge negler* Hehe...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Takk for det :-) Regner ikke med å høre noe før i juni/juli (er lærerjobber/vikariater) så må bare være tålmodig...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Aha. Det er jo evigheter til. Men det burde jo være et yrke det er godt med jobber i om dagen/til sommeren da:) Gode muligheter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå