Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Hva sier dere til de hvis dere ikke bruker "trusler" Ta et eksempel. Når mini ikke vil høre og bare fortsetter og fortsetter. Så pleier jeg å si: Hvis du ikke slutter nå, blir det f.eks ikke noe barne tv på deg i dag. Eller da leser jeg ikke bok for deg i dag- Hva sier dere isteden? Aner ikke hva jeg skal si når han er på sitt værste..
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Det hender jeg ignorerer oppførselen hans når han slår seg totalt vrang, og bare fortsetter med mine egne ting, uten å snakke til han. Da mister han ganske raskt interessen for å være vrang, og finner på noe annet han og.
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg truer stadig vekk. Men jeg prøver å bare true med det jeg har tenkt til å gjennomføre. F.eks. når han tømmer ut glasset sitt med vilje så sier jeg at om du ikke slutter med det så tar jeg glasset. Og gjør han det igjen så tar jeg glasset. Prøver å ikke true med de helt store tingene. Og så prøver jeg å la trusselen være relevant i forhold til det ungen gjør galt (f.eks. det med glasset - for meg er det meningsløst å true med å ikke se barne-tv hvis ungen griser med maten)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Har prøvd å ignore noenganger, men ikke alltid det virker..Hva med dere andre?
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg truer med ting hele tiden, men da bare med ting jeg kan gjennomføre der og da - her nytter det ikke å true med for eks at jeg ikke leser bok til ham om kvelden hvis han er ulydig på formiddagen...da må det være en umiddelbar reaksjon, for eks hvis han holder på å leke med plasthammeren sin og slår med den på bordet, som han ver han ikke får lov til - da sier jeg at hvis du gjør det en gang til tar jeg fra deg hammeren og så får du den ikke igjen før i morgen....og fortsetter han (som han ofte gjør..) så tar jeg hammeren og gir den ikke tilbake før dagen etter. Enten det eller så prøver jeg å distrahere ham bort fra den vanskelige oppførselen - for eks hvis han ikke vil sitte seg inn i bilen, så prøver jeg å lede oppmerksomheten hans over på noe annet så han glemmer å være vanskelig;o)
grå :) Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 klart det blir trusler, men det er reelle trusler. her er det to-tre ting som funker ganske bra: -gjør du det en gang til så setter jeg deg på stolen i kjøkkenet. - legger du deg ikke nå så må du sove i dusjen ( den synes jeg er litt lei, men den funker. enda ikke trengt prøve den ut heldigvis)
Honningmelon Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Her går det også i trusler, men det er da trusler jeg gjennomfører hvis han ikke hører. For eks. så har det skjedd at det ikke har blitt barne tv og lesing på senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå