Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg leser i dag, i Aftenpostens Nettutgave av pakistanere flykter TIL Afganistan... Altså TIL, ikke vekk fra. Stusser jo litt over dette på en måte, siden det er så "farlig" i Afganistan at afganere "må" komme hit til Norge... (altså, jeg kjenner begge sider av debatten og at det er forskjell på hvor i landet man er fra, religiøs og politisk tilknytning osv, men likevel) hva tenker du om det? Det er så farlig i hjemlandet at de må bo i Norge, men det er tydeligvis så lite farlig at andre flykter til landet andre flykter fra?
-Hengebuksvinet- Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Om du virkelig mener dette, synes jeg du bør sette deg litt bedre inn i afganske flyktningers situasjon. Selvfølgelig er det en grunn til at de flykter, de aller fleste forlater hjemlandet (i all hast) om de ikke har skjellig grunn til å flykte.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Både i Pakistan og Afghanistan er det områder som er mye mer urolige enn andre, og ikke er under sentral kontroll. Det kommer helt an på hvilket område man kommer fra og har behov for å flykte fra eventuelt. Områdene er ofte kontrollert av stammehøvdinger, militsgrupper og andre ganske bøllete konstellasjoner, så det er ikke bare bare. Disse stedene har en kompleks og annerledes struktur enn hva vi er vant med, og legger ofte hindringer på mat/helse/veier for innbyggerene ider for å legge press sentralt. I tillegg til dette er det fæl vinter der nå, og mangel på mat og brensel gir ikke folk andre steder å dra enn over grensen, der de håper å finne hjelp i internasjonale organisasjoner som allerede er tilstede i Afghanistans flyktningeleire.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Saklig!!! Knallbra svar:) Egentlig to veldig gode svar. Men hvor er Frperne og hobbyrasistene? Noen fler som synser litt om dette?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Hobbyrasistene har tatt en dib-pause kan det virke som, har ikke sett de på en stund, hi-hi. Men jeg vet hvem de er. Venter i spenning....
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Jeg også. Dette burde jo virket?! Kanskje de er for opptatt med ammeinnlegget?!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Nei, trur ikke det. Har lest trådene, men finner dem ikke der. Regnet med at du var opplyst om invandringa du au, og at dette var et provokasjonsinnlegg;-) Du virker igrunnen over gjennomsnittet artikulert og opplyst.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Kan være du har rett... Men ikke si det til noen, da er det jo ingen som vil svare! Og ikke gidder å diskutere amming;)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Faen. Stemmer ikke FrP sånn egentlig da... Klarer ikke mene noe. For trett.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Jeg diskuterer stort sett det meste, men ikke på alle vilkår. Ammedebattene her inne er jo totalt meningsløse, det er jo så svart/hvitt. Hjelp, altså...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Det er skikkelig tragisk spør du meg. De syter og de syter liksom. De har varmt vær og et digg klima. Er det liksom sånn at nordmennene nede i Spania syter da? Er det liksom sånn at spanjolene liksom skal flytte til Norge, fordi det er farlig der, mens samtidig så flyter nordmenn til Spania? De lyger bare. Kun ute etter velferdsstatens penger. Helt sykt!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Jeg håper og velg er å tro at dette er en spøk. Ellers har Norge blitt et litt tristere sted å la barn vokse opp i.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #20 Skrevet 10. februar 2008 Jo da - men ofte blir det mer ubehagelig enn spennende. Husker den forrige runden - og grøsser på ryggen av alt det brune grumset der,
flashdancepants Skrevet 10. februar 2008 #21 Skrevet 10. februar 2008 Det kan jo tenkes at det er ekstremt ille der de bor i Pakistan, da. Tror du har lagt for lite vekt på de tingene du nevner i parentesen din. Jeg evner ikke å sette meg inn i "graden av farlig" det nede, tror den overgår våre konsepter av farlig. Synes det skinner litt igjennom at du synes de ikke burde få komme til Norge, iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå