Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt går opp og ned.var hos jordmor denne uka.ho tok trykket først en gang.da var det 140/75.så gikk ho ut.tok det på nytt og da var det 130/75.hos legen gjorde jeg det også.var først 145/70.så var det 127/70. Jormor sa det lå på grensa.og sa det måtte følges opp.blir litt bekymra da jeg:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ganske mange som sliter med at med en gang de ser ett blodtrykksapparat går pulsen opp og målingen blir feil. høres litt ut som det er slik i ditt tilfelle. det er derfor jm og legen sjekker det flere ganger. Det blodtrykket med lavest verdi er det som gjelder;)

ikke bli så bekymret, tydelig at de passer godt på deg:)

Skrevet

Du har nok det vi kaller White coat syndrom. Dvs at man får høyt BT når man er hos legen. Syns vel ikke BT ditt er urovekkende høyt, men det er jo betryggende at du blir fulgt opp mht til dette.

Skrevet

jeg har akkurat samme problem, blodtrykket stiger bare jeg ser apperatet, jeg ble satt på 24 timers registrering, og da var blodtrykket egentlig litt for lavt, men er bare godt å bli fulgt opp litt=)

Skrevet

samme problem her også. går opp når legen, eller andre, skal måle - og dei får høgre målingar enn dei gjor på deg. har derfor gått med døgnmåling tidligare og har heilt fine verdiar då. blir derfor litt ekstra kontrollar no i svangerskapet, så får tida vise om det blir ny døgnmåling medan eg er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...