Gå til innhold

Spm. om kcal. (om det skrives sånn)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt mye dårlig mat i går og i dag føler jeg.. Håper ikke jeg har skeia helt ut...

I går spiste jeg halvannet ryvita knekkebrød med makrell i tomat. Var ute hele dagen. Skulle lage middag når vi kom hjem, men den ble mislykka, så ble bare noen chips med litt lett bernais (eller åssen det skrives). Så ble det vel ca. 100 gr. melkesjokolade med nonstop. Så denne dagen var vel ikke helt gal, foruten at jeg kanskje fikk i meg litt vel lite mat.

Dagen i dag har vært helt ræva.. Spiste opp resten av sjokoladen, ca. 100 gr. Gikk tur. Fikk så muffins når jeg kom hjem (morsdag). Så tenkte å få i meg en skive eller noe nå..

Men hvordan er det når man ikke har fått i seg nok kcal i løpet av dagen? Dette spm. blir teit stilt, men vet ikke hvordan jeg skal formulere det.. Hvis man ikke har spist så mange kcal i løpet av dagen, er det det samme hvordan man får de i seg? Om man spiser en stor middag, eller en sjokolade liksom? Når man klarer å holde seg under 2000 kcal i løpet av dagen uansett..

Jeg pleier å være veldig flink i uka asså.. Men har jeg spist mye dritt denne helga? Føler det sånn (men tror jeg føler det sånn fort), derfor jeg spør..

Hehe hilsen ei på slanker`n, men som har lørdag som en "ikke tenke på slanking dag" =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det totale inntaket av kcal som teller. Jeg gikk ned 7 kg ved å bare spise snop nesten, litt spesiell situasjon kan man si. Men om du spiser sjokolade eller brød, spiller ingen rolle, hvis det blir det samme inntak av kcal. Men det er jo bedre for kroppen å få sunn mat da, en får jo også mye mer energi av det.

Skrevet

Spiser man sjokolade istedet for mat så forbrennes det og lagres i kroppen på litt forskjellig måte. Er helt tullete å spise sånn, men regner med at dette var unntakstilfelle?

Skrevet

det gjør ikke så mye for disse 2 dagene. . skal selv ikke ha mer enn 1440kcal om dagen, men jeg spiser ikke mer enn max 900.

Skrevet

dette er jeg ikke enig i fordi:

selvfølgelig stemmer det at man må forbruke mer kcal enn det man inntar for å gå ned i vekt...men ulike næringsstoffer påvirker kroppen forskjellig, dvs. insulinproduksjonen og fettlagring. Og mangel på enkelte næringsstoffer over tid kan føre til forstyrrelser i syre og base balansen. Et vekttap eller ikke bare et vekttap, det kan være vann, fett eller muskler.

Eks, bodybuilere er eksperter på dette området. De bruker kunnskap om mat for å enten bli kvitt fett i "deffe" perioder eller slanke muskler

Det som betyr noe er hva du gjør daglig ikke hva du gjør en gang i blandt-. Så ha god samvittighet og kos deg litt, og stram inn litt i hverdagen.

Skrevet

Jeg må bare ha en sjokolade hver dag, men dette går ikke utover vekten min fordi jeg trener eller spiser mindre til middag, slik at jeg kan unne meg denne sjokoladen..Slik er det når man er hekta, hehe.

Det er summen av kcal inn og ut av kroppen som teller hvis man skal slanke seg, man kan fint slanke seg, og samtidig unne seg en liten gobit hver dag. Men det er viktig at man spiser sunt, eller tar vitaminer, slik at man får enrgi til å trene og ellers være i form.

Skrevet

Takker for fine svar!

Ja, dette var et unntak, pleier absolutt ikke å spise sånn.. Men noen dager så blir det litt tull med maten.. Men sjelden det blir så galt da.. hehe=)

Har jo gått en del timer i løpet av helgen også. Så kanskje ikke det blir altfor galt på vekta allikevel.. Jeg føler meg jo værre/oppblåst, så dette gidder jeg jo ikke så ofte for å si det sånn.. I morgen så er det tilbake til sunn og god mat! Klarer fint å holde meg unna søtt hele uka, å det er jo bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...