<3 Vila & Lille <3 Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Det er så vanskelig å forklare.. Har vondt bak venstre rompeball på en måte. Eller fra like ovenfor, og så går det nedover i låret. Kjenner det svakt hele tiden, men når jeg reiser meg opp og skal gå, stikker det til, og blir ganske vondt. Bare på venstresida. Det begynte i midten av uka, men da var det bare nå og da at jeg merket det svakt. Har blitt verre for hver dag, og i dag er det skikkelig plagsomt. Noen som vet hva årsaken kan være? Takknemlig for svar:) Håpløst å søke på nettet, når jeg liksom ikke får til å bekrive problemet ordentlig...
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Blir beinet også hovent, så må du gå til lege med en gang! Det du beskriver var mine første symptomer på blodpropp i lysken. Hadde etterhvert vondt i lysken og hovent bein. MEN det kan selvsagt være noe annet også - jeg har ikke peiling, bare forteller hva det var for meg. Håper du slipper blodpropp - det er noe herk og får innvirkning for resten av livet....
Tante Bassa Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg syns det høres ut som bekkenløsning.
HelenFlores Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har det samme, har hatt det siden ca uke 13 er nå i uke 30 (!) jeg har bekkenløsning, men hovedproblemet er at musklene som omslutter og støtter bekkenet blir ømme og betente, og stikkingen nedover i foten er trolig disse musklene som klemmer på isjas nerven. Jeg går til fysio for dette og det hjelper til en hvis grad. Men hos meg har det spredd seg til å være vondt i hele baken, korsryggen, lårene og oppover ryggen. Hør med legen din om du kan få en henvisning til fysio, om det er bekkenløsning og smertene gir deg gangvansker har du rett på fri behandling. SIkkert lurt å ta tak i tidlig, hos fysio får du øvelser som hjelper deg å styrke bekkenbunnsmuskulaturen og magen slik at belastningen på ryggen og selve bekkenet bli mindre:) Lykke til:)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2008 Tusen takk for svar:) Skal følge med at ikke foten hovner opp, men det var jammen godt å høre at det kan være bekkenløsning! Ikke at det er noen glede å få bekkenløsning, men bedre enn blodpropp hvertfall. Skal se det an til i morgen, og så får jeg ta kontakt med legen hvis det ikke er noen tegn til bedring...
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 ja får håpe det "bare" er bekkenløsning. (Det er ikke noe godt det heller har jeg skjønt, jeg har for min del låst bekken og skiveutglidning - litt andre vondter det). Ville bare si i fra, for jeg ser at disse gravidnettstedene beskriver vondt i lysken mv. som bare helt ufarlig, og det er jo feil! Jeg tok meg også turer til fysioterapeut og kiropraktor først. Lite å hente annet enn å få knekt på plass ryggen og litt massasje..... Lykke til og god bedring!
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 Da har jeg vært hos legen, og det var bekkenløsning. Jeg har fått henvisning til fysioterapeut for stabiliserende øvelser, men fikk ikke time der før neste onsdag. Jeg er foreløpig ikke sykmeldt, skal se det an litt lenger først. Gruer meg til evt å sykemelde meg, tror ikke det blir så godt mottatt på jobben... Men jeg vet jo at helsen min er viktigere enn om de blir sure på jobben! Fysioterapeuten sa på telefonen at de hadde dårlig erfaring med såkalte stabiliserende øvelser i forhold til bekkenløsning. Som oftest var det liten hjelp i det, men at det kunne jo være verdt å prøve likevel.. Håper at dette ikke blir verre! Jeg har to hunder som gråter sine modige tårer nå, over at mamma har fått bekkenløsning! Det passer dårlig inn i et aktivt liv! Men alt i alt, så får jeg vel trøste meg med at det kunne vært verre! Det var ikke blodpropp i hvert fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå