Gå til innhold

Sykmelding!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har gått hjemme med sønnen min og hade ikke noe jobb å gå tilbake til etter permisjon. Nå har han vært i bhg, halve dager og jeg har vært hjemme resten. Men nå har vi fått en del mere utgifter og merker at vi trenger inntekt.

Problemet er at jeg har noe revmatisme og legen snakker om fibromyalgi - jeg blir helt skutt av å jobbe, klarer nesten ikke å bevege meg på to tre dager av å jobb en dag. Neste uke kanskje det går utmerket, mao opp og ned.

Egentlig synes jeg det er helt feil at jeg går hjemme pga uten noe som helst men har følt at "vi har jo så vi klarer oss".

Så nå kommer spørsmålet, kan jeg få sykepenger uten jobb når jeg frivillig gått hjemme et halvt år. Eller burde jeg melde meg arbeidsledig?

Noe i meg skremmer meg å søke en jobb, da jeg ikke vet hvor lenge jeg orker å være der - føles kjipt å lyve å si at nei da, jeg er helt frisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Først og fremst,så synd at du ikke er i form...

Er ikke 100% sikker,men tror ikke du nå har krav på sykepenger...hadde du blitt sykemeldt med en gang permisjonstiden din utløp,hadde du fått det,men nå har du ikke noe inntektsgrunnlag siden du har gått hjemme en stund....

Meld deg arbeidsledig og søk om dagpenger,da har du litt ihvertfall.Hvis det kommer en jobb du må ta,så kan du sykemelde deg,for jeg tror dagpenger gir grunnlag for sykepenger..(men du må være "frisk" i 4 uker)Men som sagt:er ikke 100% sikker...uansett...medl deg arb.ledig og søk om dagpenger ihvertfall,og ta det videre derfra,så har du litt inntekt:)))Lykke til:)))

Skrevet

Et alernativ er å sjekke om du har mulighet for tidsbegrenset ufør kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...