Gå til innhold

Middagsrester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å bruke opp middagsrester, eller går det ofte i søpla?

Eller er dere kanskje så flinke til å planlegge at det sjelden blir rester?? Med tre barn er det nesten håpløst å beregne akkurat, fordi det kommer helt an på dagsform, og hva de har spist tidligere på dagen - så det blir mye rester her.. Jeg er ganske kresen på rester, og dette blir barna påvirket av.

Fram til nå har jeg sendt alt av rester til min mor, og det blir sykt mye. Økonomien min er temmelig skral for tiden, så jeg har bestemt meg for å skjerpe meg, men åh så vanskelig!

Middagsplanlegging kan i alle fall hjelpe på litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rester er greie å bruke neste dag, så det bør kunne unngås å ha mye rester...

Ellers er bikkje et greit alternativ til kjøleskap fullt av middagsrester... (Dyrlegen er ikke helt enig, da, dyret er i ferd med å bli tjukk...) :-)

Skrevet

da lager jeg bare noe av de restene dagen etter. får som oftest brukt opp det meste.

Skrevet

Kjempeflinke å bruke restene.

Skrevet

Er flink til å planlegge, så det blir lite rester, og når det blir, så lager jeg noe av dem dagen etter, stort sett...

Skrevet

Med to gutter som spiser som hester er det faktisk ikke så ofte det blir rester etter middagen, noe selvfølgelig, men 2 spiseskjeer lasagne er liksom ikkenoe å spare på...

Blir det f.eks en kyllingfilet eller en kotelett igjen tar gjerne mannen det med på jobb og putter i microen til lunsj.

Men det hender jeg planlegger rester da, har vi f.eks fisk til middag en dag koker jeg ekstra mange poteter og gulerøtter. Dagen etter kutter jeg de opp og steker sammen med løk og karbonader i treninger, og vips har vi hjemmelaget pytt-i-panne.

Skrevet

Jeg beregner stort sett veldig bra så det lille som blir igjen går stort sett i søpla hvis jeg ikke kan bruke det til kvelde eller lunch dagen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...