UpsyDaisy Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg og min mann har et utrolig godt forhold og vi krangler veldig skjelden, men nå begynner jeg å bekymre meg litt.. Etterhvert nå som vi venter vår første viser det seg at vi er så uenige i barneoppdragelse! Vi er vokst opp i to totalt forskjellige hjem, og begge to mener at den beste oppdragelsen er den en har hatt selv... Hvordan kan en bli enige om noe så viktig da -om begge er like sta? Jeg er f.eks veldig imot alle leketøy som har med krig og monstre og gjøre. Kan gå med på Cowboy og indianer men det er det. Jeg vil heller ikke ha sjokoladepålegg, sjokolademelk og brus o.l tilgjengelig i ukedager. Min mann har alltid fått det som han vil - og som han sier så har det jo blitt menneske av ham... men er det dermed sagt at det var riktig? Hvordan blir dere enige dere som har barn?
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Har snakket med min mann som er en ordentlig søtmons om dette. Vi er enige om at vi heller får gjemme dette unna så lenge vi kan. Ser også på det som en mulighet til å forbedre våre egne vaner en liten anelse! Det går jo an å finne "søte" ting som ikke bare er kliss også da!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Vi er heldige på det området, av en eller annen grunn er vi helt enig om alt. Og det er ikke slik det er ellers. Det viktigste er vel at dere blir enige dere imellom gjerne før barnet blir født. Slik at dere ikke gir barna blandede beskjeder o.l. Men i forhold til kosthold er jeg helt enig med deg. Man har fått et mye større fokus på sunt kosthold siden vi/dere vokste opp. Barn har ikke godt av mye sukker, så enkelt er det. Samboeren min vokste selv opp på nugatti(fra han var 6mnd! sykt!), men skjønner selv at det ikke er optimalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå