overkill Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 "Vi fekk ei nydeleg prinsesse som skal heite Olaug. Ho var 3700g og 50cm. Stolte foreldre er Kari og Ola Nordmann" 20 år seinare.... "Vi vil få gratulere vår kjære Olaug med 20 års dagen .Olaug har i ein alder av 20 år nådd ei høgd på 170 cm, og veg 67 kg. Klem frå mamma og pappa" For dei tungnemme: Kva er poenget med å kringkaste høgd og vekt på nyfødde for almugen?
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg velger å kommentere resten av innlegget ditt, for den ideen er ganske enkelt genial! Jeg skal definitivt oppgi høyden og vekta på neste person jeg sender avisgratulasjon til. :-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Hahahahahahaha prinzessin, det synes jeg du skal gjøre!!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Det har jeg faktisk aldri tenkt over, hmm.. Kan skjønne at det komenteres om man f.eks har føtt et beist på 6,5kg. Men i normale tilfeller, så er det rimelig besynderlig... Meret da jeg fikk barn at alle spurte om vekt og lengde, vet egentlig ikke hvorfor.. Men så merker jeg at når noen andre får barn, så spør også jeg etter vekt og lengde. Vet ikke helt hvorfor jeg spør egentlig, det er strengt tatt ikke noe jeg trenger- eller har lyst til å vite. Så rart...
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Tror du ikke vedkommende vil klippe ut annonsen og lime det inn i scarpbookalbumet sitt? :-) For å svare mer seriøst så tror jeg dette tidligere handlet om å fortelle at barnet var friskt og velskapt. Det henger igjen, rett og slett.
overkill Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2008 Du ville mest truleg blitt Viggo Vennelaus om du hadde funnet på noko sånt:) Mogleg at det, som du skriv, "heng igjen", men kvifor? På andre områder går jo verda framover. Vis meg den barselkvinna som ikkje hadde blitt skuffa over å motta sengjamat (rømmegraut her eg kjem frå), istadenfor klede eller utstyr.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Det med høyde synes jeg er veldig rart at skal være så interessant. Husker nesten ikke hvor lang min egen sønn var.... Men vekta husker jeg veldig godt. Og det spør jeg nok også nybakte mødre om. Ikke at jeg henger meg så mye opp i det eksakte tallet. Men gjør meg bare opp en mening om babyen er liten, normal, eller stor.
KaMa Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Meg meg meg!!! Jeg ville blitt knuseglad om noen hadde lagd rømmegraut til meg! Klær og utstyr hadde vi.
overkill Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 Ikkje øydelegg hypotesen min er du snill:) Rømmegraut er vel og bra, men kan ikkje måle seg med kosteleg gåver.
KaMa Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Det kan den så absolutt! Kostlige gaver kan kjøpes for blanke kroner, mens rømmegraut må lages med kjærleik. Skal sies at jeg ikke har spist rømmegraut på år og dag. Det spiller muligens en liten rolle for mitt engasjement..
overkill Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2008 Pøh! Trengs ikkje kjærleik for å følge ei nærast idiotsikker oppskrift. Du lagar den sjølv på 15 min.
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Det er mye rart som henger igjen, uten at man helt vet hvorfor. Hvorfor heter det formann, rådmann, og ikke minst nordmann, for eksempel? På tide å bytte ut disse ordene med mer kjønnsnøytrale betegnelser, kanskje? Bare sånn for å endre tema litegrann. :-)
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 HAHAAAA, Prinzessin, fantastisk ide, du snakker om nye muligheter som åpner seg!!!!!!
overkill Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. februar 2008 Godt poeng. La oss ha idemyldring, så kan vi sende inn forslaga til likestillingsombodet. Ord som treng nytt namn; formann, rådmann, nordmann, jordmor, helsesøster.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 formann er allerede leder i mange sammenhenger rådmann bør hete rådvill-men-important nordmann - norgist jordmor - jordist helsesøster - offentlig godkjent helsenek, som kan få opprykk til offentlig godkjent helsist
KaMa Skrevet 10. februar 2008 #16 Skrevet 10. februar 2008 Hvem er det som ødelegger hypoteser, for ikke å si illusjoner?? Nei, jeg ville garantert blitt mer glad for graut enn stæsj. All mat krever forresten kjærleik. ;-) Grauten får sikkert omtenksomhet også, siden den er ment for nybakt mor.
Darth Vader Skrevet 10. februar 2008 #17 Skrevet 10. februar 2008 Hahaha. Jeg gleder meg til mannen min har bursdag. Pleier ikke sende inn bilde, men det skal han jaggu få i år. Med vitale mål, hehehehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå