Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi fekk ei nydeleg prinsesse som skal heite Olaug. Ho var 3700g og 50cm. Stolte foreldre er Kari og Ola Nordmann"

 

20 år seinare....

 

"Vi vil få gratulere vår kjære Olaug med 20 års dagen .Olaug har i ein alder av 20 år nådd ei høgd på 170 cm, og veg 67 kg. Klem frå mamma og pappa"

 

For dei tungnemme: Kva er poenget med å kringkaste høgd og vekt på nyfødde for almugen?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger å kommentere resten av innlegget ditt, for den ideen er ganske enkelt genial! Jeg skal definitivt oppgi høyden og vekta på neste person jeg sender avisgratulasjon til. :-)

Skrevet

Hahahahahahaha prinzessin, det synes jeg du skal gjøre!!

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri tenkt over, hmm.. Kan skjønne at det komenteres om man f.eks har føtt et beist på 6,5kg. Men i normale tilfeller, så er det rimelig besynderlig...

 

Meret da jeg fikk barn at alle spurte om vekt og lengde, vet egentlig ikke hvorfor..

Men så merker jeg at når noen andre får barn, så spør også jeg etter vekt og lengde. Vet ikke helt hvorfor jeg spør egentlig, det er strengt tatt ikke noe jeg trenger- eller har lyst til å vite.

 

Så rart...

Skrevet

Tror du ikke vedkommende vil klippe ut annonsen og lime det inn i scarpbookalbumet sitt? :-) For å svare mer seriøst så tror jeg dette tidligere handlet om å fortelle at barnet var friskt og velskapt. Det henger igjen, rett og slett.

Skrevet

Du ville mest truleg blitt Viggo Vennelaus om du hadde funnet på noko sånt:)

Mogleg at det, som du skriv, "heng igjen", men kvifor? På andre områder går jo verda framover. Vis meg den barselkvinna som ikkje hadde blitt skuffa over å motta sengjamat (rømmegraut her eg kjem frå), istadenfor klede eller utstyr.

 

Skrevet

Det med høyde synes jeg er veldig rart at skal være så interessant. Husker nesten ikke hvor lang min egen sønn var.... Men vekta husker jeg veldig godt. Og det spør jeg nok også nybakte mødre om. Ikke at jeg henger meg så mye opp i det eksakte tallet. Men gjør meg bare opp en mening om babyen er liten, normal, eller stor.

Skrevet

Meg meg meg!!!

Jeg ville blitt knuseglad om noen hadde lagd rømmegraut til meg!

Klær og utstyr hadde vi.

Skrevet

Ikkje øydelegg hypotesen min er du snill:)

Rømmegraut er vel og bra, men kan ikkje måle seg med kosteleg gåver.

Skrevet

Det kan den så absolutt! Kostlige gaver kan kjøpes for blanke kroner, mens rømmegraut må lages med kjærleik.

Skal sies at jeg ikke har spist rømmegraut på år og dag. Det spiller muligens en liten rolle for mitt engasjement..

Skrevet

Pøh! Trengs ikkje kjærleik for å følge ei nærast idiotsikker oppskrift. Du lagar den sjølv på 15 min.

Skrevet

Det er mye rart som henger igjen, uten at man helt vet hvorfor. Hvorfor heter det formann, rådmann, og ikke minst nordmann, for eksempel? På tide å bytte ut disse ordene med mer kjønnsnøytrale betegnelser, kanskje? Bare sånn for å endre tema litegrann. :-)

Skrevet

HAHAAAA, Prinzessin, fantastisk ide, du snakker om nye muligheter som åpner seg!!!!!!

Skrevet

Godt poeng. La oss ha idemyldring, så kan vi sende inn forslaga til likestillingsombodet. Ord som treng nytt namn; formann, rådmann, nordmann, jordmor, helsesøster.

 

Skrevet

formann er allerede leder i mange sammenhenger

rådmann bør hete rådvill-men-important

nordmann - norgist

jordmor - jordist

helsesøster - offentlig godkjent helsenek, som kan få opprykk til offentlig godkjent helsist

Skrevet

Hvem er det som ødelegger hypoteser, for ikke å si illusjoner??

Nei, jeg ville garantert blitt mer glad for graut enn stæsj.

All mat krever forresten kjærleik. ;-)

Grauten får sikkert omtenksomhet også, siden den er ment for nybakt mor.

Skrevet

Hahaha. Jeg gleder meg til mannen min har bursdag. Pleier ikke sende inn bilde, men det skal han jaggu få i år. Med vitale mål, hehehehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...