snuppedulla Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 fra 1 trim:) Når begynte dere å smøre magen deres for å unngå strekkmerker? Hjelper det egentlig? Hva bør man smøre med? og hvor? tusen takk for svar:)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Du kan nok ikke unngå,de vil komme vis de kommer. Mye med strekkmerker er genetisk. Men kroppen trenger en god krem og fuktighet uansett,særlig nå som den skal strekke seg så mye. Mange bruker vanlig fuktighetskrem og andre kremer som er mere rettet mot strekkmerker. Jeg kan anbefale cocabutter fra bodyshop 139 kroner og veldig drøy. Den får du i butter stick og i krem. Det er en veldig feit krem som trekker godt inn i huden og blir der. Viktig og smøre puppene,låra.rompa og magen.
Ville Vera Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Jeg tenkte allefall ikke så mye på det. Har bestandig smort meg med en vanlig fuktighetskrem over hele kroppen etter dusjing, og gjør det enda. Kan hende det hjelper, jeg vet ikke. Har litt strekkmerker på sideflesket Ikke noe mer.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Et tips er å spørre din mor om hun fikk strekkmerker. Hvis hun ikke fikk noen, kan det være at du er heldig og ikke får noen heller. Mye genetikk og hormonelt betinget dette. I følge min venninne som er hudlege, vil ingen krem i verden hjelpe dersom du er disponert. Men å smøre seg er uansett bra sier hun.
*Serenity* Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Det er jo med strekkmerker som med så mye annet når det gjelder graviditet - det er ikke forsket på og dermed er det fint lite man vet. At det f.eks er genetisk er ikke nødvendigvis sant, min mor fikk omtrent strekkmerker oppå hverandre, mens verken jeg eller søsteren min har fått noen. Min mormor fikk heller ingen. En teori som virker mer holdbar, handler om alder – jo yngre du er, jo større er sjansen for at du får. Huden blir mer elestisk med årene, og dermed er det faktisk en fordel for huden å f.eks være over 30. Dette er det jo fint lite å gjøre med, da, man er jo den alderen man er. Det beste du selv kan gjøre for å unngå dem, er visstnok å unngå å gå raskt opp i vekt, slik at huden får strukket seg i et roligere tempo. Jo raskere vektoppgang, jo større sjanse for strekkmerker. Dessuten - ikke klø hardt selv om det klør! Det nærmeste jeg kom strekkmerke fra sist jeg var gravid, klødde jeg på meg, så jeg har et "avtrykk" at tre fingre på det ene brystet fra en dag jeg syntes det klødde så grusomt at jeg bare ville bli ferdig fort med kløingen og tok derfor veldig hardt i. Skulle ikke gjort det, nei. Tror forøvrig ikke det er helt bortkastet å smøre med ett eller annet - det er visst underhuden som løsner fra overhuden, og smøring fungerer som fin massasje. En eller annen fuktighetskrem bare Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå