Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Jeg klager sjelden på svigermor, rett og slett fordi det er lite å klage på. Men en liten gang i mellom så renner begeret over. I dag er en sånn dag. Svigermoren min bor i utlandet. (Danmark) Denne helgen har hun vært på besøk her, for 3 gang på litt over 2 mnd. De to forrige gangene var de innom oss i noen timer tilsammen (totalt på de to besøkene var de her i ca 10 dager) Embla fikk altså hilse på farmor noen få timer. Denne gangen skulle hun være her fra torsdag til i dag. Hun har jo mange barn så det er mange som vil ha av hennes tid når hun er her, men denne gangen hadde hun dårlig råd så vi har betalt turen for henne slik at hun faktisk kunne komme. Og hvor lenge har hun satt av til oss denne turen? Jo hele FETE 15 minutter fikk Embla med farmor på disse dagene. For hun skulle ditt, datt og de andre ventet på henne både her og der. Og siden hun reiser uten bil må hun kjøres frem og tilbake til båten. Hvem tror dere må gjøre det? Jo mannen min, for ingen av søsknene har tid til det. De har tid til moren sin hele forbanna helgen, slik at barnebarnet blir avspist med et kvarter med en farmor hun ikke kjenner. Men tid til å kjøre henne til båten eller hente henne, nei det kan ingen sette av. Det IRRITERER meg.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Uff sikkert vanskelig å fordele seg på alle barna sine. Men hvis hun har vært hos dere i 10 dager i løpet av 2 mnd er vel ikke det så værst.
Gjest mphs Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Om dere betalte turen skulle hun ha vært sammen med dere stort sett hele tiden syns jeg. Kan ikke sønnen hennes fortelle henne at dette ikke er bra?
ScaryMama Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Ikke kult det der nei! Men da hadde jeg neppe betalt turen hennes igjen... Sier ikke tillabmannen fra til moren sin?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Ok. Det er alltid slik at dersom man forventer noe av andre, så legger man seg åpen for skuffelser. Du kan velge å ikke forvente noe - og være glad for det dere får av tid. For det annet er det normalt den eldste som betaler for barn og barnebarn. Her går pengestrømmen feil vei vel. Kan dere ikke bruke pengene deres på å besøke henne i Danmark sammen? Og kanskje den kjære sønn ikke har tid til å kjøre neste gang? Hun er vitterlig på besøk hos andre? Ikke strekk dere lenger enn dere makter å beholde smilet.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Hun har ikke vært hos oss 10 dager. Hun har vært i Norge i 10 dager. Hun bor hos eldstesøsteren, slik at der har hun jo en del tid. (eldstesøsteren blir forresten sur for at hun ikke tilbringer nok tid der heller, selv om hun da er der hver morgen og hver kveld og da sammen med hennes sønn, det andre barnebarnet) Hun har vært hos oss ca 2 timer totalt, det inkluderer julaften.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Veit ikke egentlig, trur ikke han sier stort. Og egentlig er jo søsknene her like mye problemet som henne. For ALLE hadde tid og skulle være sammen med henne fredag og lørdag, men ingen hadde tid til å kjøre henne til båten i dag. Er jo det som blir så teit.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Alienbud; hun hadde dårlig råd og vi ville være snille. Egentlig ikke noe problem akkurat det, vi har best økonomi av søskengjengen. Vi får ikke besøkt henne for mannen jobber veldig mye og hun reiser 3 mnd til Bangladesh snart. Kommer hjem når nybabyen kommer i slutten av mai.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Da misforstod jeg. Skjønner skuffelsen, har også svigerforeldrene laaaangt unna. Forslaget om at dere kan besøke svigermor i Danmark og få henne helt for dere selv var bra.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Og ja, hun er på beøk hos andre, ikke oss. Skulle ønske han kunne sagt nei en gang i mellom, han er lite flink til det:(
grå :) Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 er helt enig med deg. jeg forventer faktisk at hvis jeg betaler på noe så skal jeg også få nyte det mest mulig. legger da ikke ut penger på noe naboen skal bruke opp for å si det slik. dessuten så trenger jo vesla di litt kontakt med farmor hvis hun skal være i livet hennes. kanskje du bare må sette krav neste gang. si at det skal være slik og slik hvis dere skal legge ut. jeg er vant til at familiebåndene er sterke og hadde blitt skikkelig furt om barna mine ble så nedprioritert. spørs om jeg hadde klart la være si noe da ja. greit nok at dere kanskje har grei økonomi, men det er jo ikke slik at de andre da skal kunne 'snylte ' på dere. vil de ha besøk av farmor så får de være med og betale elelr være med på å få henne kjørt dit hun skal. det er jo ikke deres jobb å være drosjesentral for en person som ikke gidder bruke tid hos dere engang
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Skjønner at du blir fortvilet, og noen ganger er det godt å bare få det ut. Kan ikke si noe annet enn at du må se på det som hennes tap! Hun som går glipp av masse fin tid sammen med ungen deres. Men kanskje la noen andre betalt for turen hennes neste gang. Ps blir det noen flere dib treff snart?
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Ja, jeg ville tro det blir flere treff snart:) Jeg har det fryktelig hektisk om dagen dog, akkurat begynt på semesteroppgaven og fått en lærer som faktisk gir lekser med innleveringsfrister. *sjokk* Hehe... Men treff må vi jo få til, det må jo ikke være kl 12 heller, og jeg er jo ferdig på skolen senest 14:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå