Gå til innhold

Barneeksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det har blitt skrevet om det før her inne, men jeg finner det ikke igjen.

Har ei lita frøken på 6 mnd som legen tror har fått barneeksem. Begynte på kinnene rett ved ørene, men nå ser det ut til at det har kommet på skuldrene og ryggen også.

Kan ikke si at vi er så veldig mye klokere etter lege besøket da vi bare fikk "det er det ingen som vet" på alt vi spurte om.

Vet at det er noen der ute som også har vært borti dette, men er det noen som kan komme med råd til hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har god erfaring med homeopati på blant annet dette på barn:-)

Eldste datteren min hadde det som liten og vi fikk god hjelp.

I tillegg er det lurt å bruke fettsyrer som virker som smøring innvendig og unngå røde klær (av alle ting:-)

Rød mat og sitrusfrukt kan være triggere......lurt å unngå en periode og se om det kan dempes....

Men jeg vil absolutt anbefale homeopati. Det legene tilbyr (kortison og andre salver og kremer) vil stort sett bare dempe symptomer og ikke behandle årsak! Derfor kommer det gjerne raskt tilbake etter kortisonkur.....Men som symptomlindring når det er ille er det jo anbefalt i korte perioder.

Skrevet

Takk for svar :)

Har lyst til å prøve det meste før vi prøver kortison. Virker ikke som om det plager henne eller at det klør noe særlig. Var hos homeopat med hun eldste når hun var liten og hadde mye øreverk, og det hjalp.

Men hun er bare 6 mnd, tror du ikke hun er for liten for homeopati? Og når du skriver at "det lurt å bruke fettsyrer som virker som smøring innvendig" hva mener du med det?

Skrevet

Jeg har brukt homeopati på mine fra de var yngre enn din datter med gode resultater. Både eksem, ørebetennelse pga babysvømming, og senere blærekatarr. Det er ingen nedre eller øvre aldersgrense på å få kroppen til å balansere seg:-)

Fettsyrer er med på å smøre innenfra og det er særdeles gunstig for de med hudproblemer. Ofte plages man med kløe og tørre partier, og da er fettsyrer med på å lege....I tillegg er fettsyrer gunstig for hjernen og dens utvikling:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...