Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at d ikke er bra og farge hået når man er gravide. er d sant eller kan man farge d?

håper på svar fort,:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det går greit å farge det, men du kan reagere på ting som du ikke reagerte på før.

Skrevet

Jeg var frisør tidligere og lærte da at stoffene i fargen kunne påvises i urinen etter endt farging. Med tanke på alle advarsler om bruk av diverse kremmer- selv i ørsmå doser, så vil nok mye farge i hodebunnen kunne gi en større skadlig effekt. Da jeg var frisør fikk vi liten og ingen informasjon om de ulike stoffene. Jeg ble etter 10 år omskolert pga av allergi utviklet gjennom yrket.

Skrevet

Prøv økologisk frisør! De bruker farger som er svært milde og inneholder ikke de farlige stoffene som vanlig hårfarge gjør. I bergen har vi Huldra http://www.huldrafrisor.com/

De bruker bla en farge som heter Elumen fra Goldwell. Jeg er veldig fornøyd og trygg på at denne fargen er bedre for meg og baby.

Skrevet

jeg farger håret mitt med revlon, et el annet stoff der som ikke er tilsatt som i de andre...amonjakk! det er bare å glemme at jeg ikke farger håret mitt i løpet av de her mnd..alle mine grå hår kommer frem...nei må nok farge for å føle seg litt vel

Skrevet

Leste nettopp i siste nummer av Gravid at man bør holde seg unna hårfarger som inneholder et stoff som heter Resorcinol. Dette er et av de mest brukte stoffene i hårfarge og står på EUs liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekt. Står at dette kan påvirke kjønnsutviklingen og fruktbarheten og at man bør unngå å farge håret om man kan.. Sukk, jeg er i 6. måned og har gjort det hver 5. uke jeg da..

Skrevet

Jeg er frisør....

Så sant du har farget håret før, og vet at du tåler hårfarge så kan du fint farge håret ditt... men vær klar over at det kan reagere helt annerledes enn normalt... vær spesielt oppmerksom på farger som fort kan bli "grønne"...

kanskje vil ikke håret ditt ta spesielt mye farge osv...

Jeg kan fortelle deg en historie vi hadde i salongen engang!

var ei dame som kom inn og skulle ha sin vanlige permanent.. åja, frisøren gjorde som vanlig, men når viklerne ble tatt ut, var det ikke noe krøll der... å kunden ble jo sur og lurte på hva frisøren hadde gjort galt, men vi kunne ikke finne noe grunn... men så spurte frisøren kunden, er du gravid? nei det var hun ikke... men hun fikk pengene tilbake og gikk... 2 uker etterpå kom hun tilbake og beklagde seg så mye, hun var vist gravid likevel...

så ikke stol på håret:P

jeg personlig farger håret som normalt.. eneste jeg merker er at fargen sklir fortere ut en vanlig...

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...