Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Noen som har barn med epilepsi? Eller noen erfaring med det? Vi har ei tulle på 6mnd, som kanskje har epilepsi. Og hun har gått på medisin siden noen dager etter fødselen. Og den har vi måtte øket noen ganger. Nå i det siste har hun blitt verre. Hun skvetter og slår ut med armene og ser helt skremt ut! Og skriker så sårt etter.. Huff jeg blir så bekymret. Vi har snakket med legen både i dag og forrige fredag. Vi blir vel sendt på sykehus igjen. Var der i januar å tok sånn eeg. Men den viste ingen epilepsi... Så vi er veldig spent på hva det er??
togutter-08og10 Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har jobbet med barn med epilepsi, og dette høres ut som lettere utgave av anfall. Vi kalte det epileptisk aktivitet. Større anfall er ofte slik at kroppen blir helt stiv (GTK kalles det) og hun puster ikke på en liten stund, før hun tilslutt hiver etter pusten igjen. epilepsi er ikke direkte farlig, men er nok ubehagleig for den det gjelder. I dag er det så mange flinke leger at blir man riktig medisinert så kan man leve et riktig bra liv med epilepsi. Prøv å få til et opphold på statens senter for epilepsi i Bærum. da får dere vite mer eksakt hva som feiler henne. En annen ting vi gjorde på jobb var at vi var i nærheten og ga kos og omsorg etter slike rykk. Lyke til, det går nok bra skal du se.
har4barn Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Det trenger ikke å være noe farlig. Dette høres akkurat ut som vår første datter (nr 2 hadde det også, men ikke så ille). Hun slo ut med armene, hev etter pusten og så ut som om hun hadde full panikk.Hylskrek etter noen sekunder. De første gangene gråt jeg, for jeg var så redd. Var sikker på at det var epilepsi. Mannen min er lege, og beroliget meg med at det bare var Moro-refleksen som var litt overfølsom. (det er den som gjør at ungene slår ut med armene hvis du f.eks legger barnet litt raskt bakover). I de verste periodene var vi to når vi kunne når vi skulle skifte bleie på henne. en som skiftet, og en som holdt forsiktig i armene hennes og koste med henne. Det ga seg , tror jeg , da hun var 6-8 måneder. Håper det bare er dette for dere også. Lykke til!
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Takk for svar. Vet hva moro refleksen er. Hun har den ganske ofte! Når hun sovner, spiser, blir stellet på osv.. Legene sier hun har den veldig sterkt. Håper det gir seg snart. Hun har også en cp skade. Men vet ikke hvor stor grad det er.. Så hun er veldig stiv i kroppen... Vi skal til Bodø i den uken som kommer. Da skal jeg spørre om å få bli sendt til det senteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå