Gå til innhold

Litt skuffer...er jeg kravstor? (syteinnlegg...:) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen min hadde sin første farsdag bakte jeg boller og rundstykker til han. Han fikk frokost på senga,gave,jeg lagde middag og kvelds. Rydda av og alt.Jeg spurte om d var noe koselig han hadde lyst å gjøre den dagen osv..satt av den dagen til oss liksom:) Regnet ikke med å få like mye tilbake,men kanskje noe...

Fikk en gave i dag og d var jo veldig trivelig! Ellers så er han opptatt resten av dagen nesten.Vi skal spise middag sammen(som jeg selv må lage),men thats it. Sa til han at jeg hadde håpet vi kunne finne på noe sammen.Kanskje dra en tur på en kafe for å kjøpt noe dessert. D hadde hadde vært koselig...Da ble han dritsur og vræla at jeg var så forbanna kravstor og pga at jeg hadde spurt om vi kunne finne på noe,så mente han at vi ikke kunne gjøre noe annet fordi d var morsdag. Er sikkert bare full av hormoner og sånn,men blir kjempetrist. Dette skulle være min første morsdag og nå føler jeg at den er helt ødelagt.Han sa så mye som gjorde meg trist.Syntes ikke jeg fortjente det. Er hjemme m ungen,rydder og vasker.Han hjelper så og si aldri! Siden han ikke visste hvor vitkig morsdagen var for meg så fortalte jeg litt om d i forkant i håp om at noe av d kanskje ble innfridd. Sa til han at gaver ikke var så viktig,men hadde vært koz med noe frokost og at vi kanskje kunne ha funnet på noe som fam. Er jeg virkelig så forbanna kravstor som han sier??

Er kanskje d...M greit å få andres synpunkter.

Takk for alle svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke du er kravstor, jeg - kjekt med presang da, men det som er aller viktigst er jo å være sammen og kose seg på en sånn dag hvis man har muligheten. Er koselig å bli satt pris på når en gjør alt av husarbeid og tar seg av ungen deres - spesielt når du har sagt hvor mye morsdagen betyr for deg.

Klem

Skrevet

Siden du har fortalt hvor mye det betyr for deg, samt at du gjorde en masse for han på farsdag, så synes jeg godt du kunne forvente en koselig familiedag sammen. Fint med gave selvfølgelig, men for meg som sikkert mange andre jenter, så betyr handling så mye mer en ting.

Kjipt av han å si at du ikke fortjener det, hallo, da vet du jo at det ikke er noe vits i å sette pris på han nesten gang. Som du selv sier han hjelper så å si aldri til, da burde han heller ikke få en dritt på farsdag. Får man begynne å oppføre seg som en først. ("Jøss", tror jeg har litt innestengt aggresjon i dag)

Klem til deg på morsdagen!!

Skrevet

Leit at du ble så skuffet, og han kunne oppført seg bedre mot deg. Når det er sagt så er det ikke alle menn som skjønner meningen med disse dagene. Vi kan ikke forvente at karene skal dille og dalle med oss bare for at det er morsdag. Her ble det feiring med både blomster, gave og kake, men jeg har en følelse av at damene på jobben hans har pushet på hehe.

I deres tilfelle tror jeg nok du forventer litt for mye, men også han kunne tenkt seg litt bedre om og strukket seg litt ekstra siden du hadde tatt opp temaet på forhånd. Uansett leit at dagen ble som den ble!

Skrevet

Du ble skuffet, og hva skal jeg si da ? Min man har ikke tenkt på at det var morsdag i dag før jeg sa det til han. Han spurte om det var 10.feb i dagm og jeg sa ja, det er 10, morsdag. Ja vel, er det det ? sa han. Har ikke fått blomster, ikke hørt gratulerer med dagen, ingenting jeg. Jeg husket godt farsdagen og gave han fikk selv om det var bare noen få uker siden vår første barn ble født, så hadde faktisk håpet på en liten blomst, men jeg har tydeligvis ikke fortjent det. Han ringte faktisk til moren sin og gratulerte med dagen, men jeg fikk ikke en dritt . Ikke et kyss en gang.

Jo da, du har rett å bli skuffet mtp den innsatsen du gjorde for han, men du er faktisk heldig du fikk noe oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg synes ikke du er kravstor i det hele tatt jeg. Det er noe med forventninger å gjøre. Man gjør ofte med den andre, som man ønsker den andre skal gjøre med deg. Som i ditt tilfelle der du baker og står på til farsdag. Det er viktig å høre på hverandre.

Her i huset er det JEG som glemmer farsdag!! I forfjor glemte jeg det helt (har ei jente på 5 år også.....så vi har jo feiret dette i noen år), da ble jeg helt skamfull. Jeg skjønte ikke hvorfor han ikke sto opp å lagde frokost jeg....han som bruker å lage frokost søndagene. Huff.

Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på ham, bare så det er sagt, men hodet er til tider fullt opptatt av andre praktiske ting som skal gjøres. Uten at det er en unnskyldning!

Jeg derimot blir overøst av gaver, blomster, oppmerksomhet så det holder ved alle anledninger. Som f.eks diamantøredobber i fødselsgave da jeg fødte vår første datter, og diamantsmykke når jeg fødte lillegullet vårt nå i oktober. Han er en romantiker!! Allikvel kan jeg bli irritert på ham, når han ikke rydder eller fikser ting som skal gjøres.

Men vi snakker om ting......og et av mine mål er å bli mer oppmerksom, og han skal ta mer initiativ til praktiske gjøremål :-)

Skrevet

høres ut som du har en flott mann rossio30:) Og min mann er jo også flott! Er kanskje bare vanskelig for han å huske på alt,kan jo skjønne d godt...Med hektiske dager og alt. Han er av den typen som ikke romantisk,men mer praktisk. Tror han ble lei seg etter krangelen vi hadde..For når han kom hjem igjen (etter å ha stormet ut og slamret med døra)så kom han å ba om unnskyldning og lurte på om vi kunne dra ut i kveld å koze oss. Alle tre! selv om mange vonde ord ble sagt så vet jeg at han er glad i meg. Han prøver jo å vise meg d. Så morsdagen er ikke helt ødelagt likevel,d er jeg glad for:)

Til anonym der oppe. Kjempelei meg for samboern ikke viser deg den omtanken som du virkelig fortjener! I forhold til deg er jeg nok kravstor,jeg ser den...M d er som de andre påpeker. D handler om de forventingene man har gjort seg opp. Noen ganger kan slike forventninger kanskje bli mer realistike om man snakker med sin kjære først. For de er jo ikke tankelesere. Trodde jeg og samboern min var enig på d området. Jeg synes iaf at du,og alle andre mødre,fortjener d beste på morsdagen.

tusen takk for alle svar! Fortsatt GOD morsdag til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...