*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Milla på 6 mnd har kastet opp alt jeg har fått i henne siden i natt. Hun vil ikka ha annet enn pupp og det kommer bare rett opp igjen...aner ikke hva jeg skal gjøre, hun må jo få noe i seg liksom...hun hadde ikke feber i sted, men tempen er på vei opp (var 37,3 i morges og 37,8 for noen timer siden).
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 stakkars liten Prøv å gi henne litt vann? kok opp og kjøl ned igjen.. så gir du litt på en skje.. det gjorde jeg da snuppa var mindre
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Hun vil ikke ha vann...nå vil hun ikke ha pupp heller
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Noen tips? Hvor lange kan hun holde på sånn før jeg bør ta kontakt med lege?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 uffda... er det noe som går nå? mini startet med oppkast natt til lørdag, feber og diare... spydd to ganger i dag og spiser ingen ting.... hva med å gi vann med eplejus i?
Sjokoladekaka Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 kontakt legevakta med ein gang, dei veit kva du bør gjere. ein så liten unge skal/tåler ikkje lenge uten drikke. mindre enn eldre barn. etterkvart kan det vere mangel på væske som gjere at du ikkje får i ho væske. ho blir for slapp til å klare å drikke. Ved oppkast og feber taper dei ekstra mykje væske i tillegg, så ring med ein gang, du.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Sånn har sønnen min vært siden i går også.Har bare kastet opp alt han har fått.Er litt bedre i dag,men har ganske høy feber.Jeg har gitt min sønn eplejus også har jeg blandet det med farris og det har hjulpet han.Det er ikke så farlig om de ikke spiser ,men de må ha i seg veske.Prøv og gi henne jus blandet med vann el farris eller noe annet hun liker .det er ikke så nøye hva det er ,bare hun drikker det.Får hun helt tørre bleier ,skal du kontakte lege.Det sa de til meg på legevakten. Lykke til.
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2008 Etter en liten dupp ligger hun nå på puppen - så gjenstår det jo å se om det holder seg inne da....vann vil hun ikke ha, eplejus har jeg ikke. Målte tempen rett i sted for jeg syns hun er så varm, men fremdeles bare 37,8 - heldigvis.
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2008 nedtråkka kaviartubepupper - ja, er nok det. Storebroren kastet også opp i natt, hadde doare i går og i dag, men han har heldigvis ikke kastet opp mer og er i fin form.
Tirilille Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Det er ikke nødvendig å gi farris/eplesaft til et så lite barn så lenge hun tar puppen. Morsmelk er det viktigste du kan gi henne nå. Prøv å ikke gi henne så mye om gangen, heller flere små måltider enn ett stort, da kan det være at hun holder på endel. Det har vist seg med begge mine at det de holder aller best på når de har omgangssyken, er nettopp morsmelk. Du vil se det på henne om hun begynner å bli dehydrert, annet uttrykk i ansiktet, fontanellen vil være innsunket og hun vil bli sløv. Da må hun legges inn for å få intravenøst. Mi jente på 3 mnd spydde sammenhengende i ett døgn, men ved kontroll på sykehuset, så viste det seg at hun nok hadde holdt på mer enn hva jeg trodde.
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2008 Kom opp igjen alt sammen nå også( Uff, syns jeg ser det søkket på hodet hennes bedre enn før, jeg...men kan jo være fordi jeg ser etter nå og ellers aldri tenker over det...
Tirilille Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Det er ikke morsomt når det er slik, nei. Stakkars lita. Håper det går bedre utover kvelden/natta. Tror jeg ville fått sjekket henne i morgen dersom hun spyr i natt også. De trenger jo ganske så mye væske de små. MEN som trøst til mamma'n så vet vi at de tåler veldig mye også. Lykke til!
Alba44 Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Huffameg...stakkars lita.. Håper formen blir bra igjen SNART!!
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. februar 2008 Takk! Jeg ringte legevakten i sted etter hun kastet opp både mm og vann....hun sa jeg skulle prøve å pumpe meg og gi henne med skje, og hvis ikke det holdt seg nede heller skulle jeg ringe opp igjen. Ga henne noen skjeer med mm i sted, som hun faktisk holdt nede:o) Fikk henne til å sove nå, så får vi se hvor lenge hun sover og om hun klarer å få i seg litt mer. Nå har jeg også begynt å merke kvalmen...jippi:o(((((
Miss L å di Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 uff... har en liten cowboy på 4 mnd her som har kasta opp siden i natt. Ikke gøy nei..
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. februar 2008 Nei, det er helt pyton - ekkelt når de er så små( God bedring til gutten din!
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #18 Skrevet 10. februar 2008 Ville bare si at jeg føler med deg. Det er nok sikkert omgangsyken, snuppa mi har akkurat hatt det, kastet opp alt av melk/grøt/fruktmos så jeg gav henne vann med litt farris og eplejuice i. Det drakk hun men , på torsdag sluttet hun med det også og jeg dro til legen med henne, de sa det var virus i magen...(??!!!) Sendte meg hjem og ba meg gi henne vann på skje, ofte. Fikk i henne litt, men overhodet ikke nok. Så fredag kveld dro jeg på legevaktamed henne og de sendte oss rett på A-Hus og der ble hun lagt med sonde slik at hun fikk væske. Ble der over natta. Snuppa mi, har da i tillegg til omgangsyken fått en KRAFTIG forkjølelse, så vi har nå hatt det gående i over en uke...er sååååå sliten. Men idag har jeg iallefall fått i henne melk uten at det kommer opp igjen!! Lykke til med lille Milla, og ikke nøl med å kontakte legevakt dersom fonatellen synker inn, det er et tegn på dehydrering!!
*Rutletutt* Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. februar 2008 Ja, er nok omgangssyken - storebror har nok dradd den med seg hjem fra bhg:o( Uff, stakkrs lille snuppa deres da, fælt å være så syk - håper hun er over det værste nå da, i og med hun holder på melken - god bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå