Sentralstøvsugeren Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Han legger seg halv elleve i helgene.....
Kirsebæra Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Slik som mamma gjorde med meg, la han sove til han våkner av seg selv og får han ikke sove på kvelden igjen, så vet han at neste helg står han opp litt tiliere....funket helt fint for meg.....kunne sove tili 12-13 tiden og fikk ikke sove dagen etterpå, men mamma tvang meg på skolen. Min egen feilat jeg ikke sto opp etter at hun hadde vært inne hos meg flere ganger og sagt at det var frokost....=P
prekæs Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg lar min tenåring sove så lenge hun vil, men forlanger at hun skal komme seg tidlig i seng på hverdagene da hun skal tidlig opp.
Sentralstøvsugeren Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2008 Jeg vil helst ha han oppe til ti, men han er jo så "grinete" at halvparten hadde vært nok....Men da lurer jeg på om han må opp tidligere eller senere? Tenåringer trenger mer søvn,eller hur?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 hvorfor må han stå opp? om dere ikke skal no og han vil sove så hvorfor ikke?
LivetErEnLek Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Fikk litt flash back her jeg nå. Jeg har alltid vært en sovedyr og hvis jeg ikke hadde noen planer, så kunne jeg ligge i sengen til langt over 12 i helgene da jeg var 13.. Dvs, jeg kunne det hvis pappa ikke var hjemme. Av en eller annen grunn var det veldig viktig for han at vi sto opp, selv om det eneste vi da gjorde var å sette oss trøtte og sure i soffan. Nei, la han sove til han selv står opp, får han problemer å med å sovne på kvelden igjen, så er det hans problem...
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 uff...når jeg leser dette, så tenker jeg på åssen det blir når gutten min blir tenåring...he he...Det er så rart å tenke på.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 du huffer og jeg tenker "jeg gleder meg til min sover så lenge så kan jeg sove så lenge jeg også" heeh
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. februar 2008 #10 Skrevet 10. februar 2008 Synes tenåringene kan få lov til å sove ut i helgene, så lenge de kommer seg i seng i normal tid på hverdager. De trenger mer søvn i den alderen, samtidig som jeg tror det er bra å la kroppen få den hvilen de to dagene det er helg. De har et hektisk liv og trenger å lande litt. Vi voksne lengter jo selv etter å få sove ut innimellom, så hvorfor ikke la de gjøre det som kan;-)
prekæs Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Det er det jeg mener. Synes selv det er deilig å få sove skikkelig ut en gang i uka, selv om jeg ikke sover lenger enn til 9. Får hun ikke sove på søndagskvelden er det hennes problem dagen etterpå. hun kommer seg likevel alltid opp i tide.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. februar 2008 #13 Skrevet 10. februar 2008 Smart tenkt mortilgunnar;) Jeg har to store og fikk en attpåklatt, så nå er det tidlige morgener igjen........innrømmer at det var litt uvant i starten:-) Men så er vi jo også mange store her i huset som bidrar med lille frøken da. Ikke fordi de må, men fordi de elsker henne helt betingelsesløst og nyter det lille mennesket:-) Snakk om å være verdens heldigste lille pike:-)
blittmamma07 Skrevet 10. februar 2008 #14 Skrevet 10. februar 2008 Sover så lenge hun vil. (ikke langt utover ettermiddagen da ...) Det er bevist at tenåringer trenger ekstra søvn. En verdensomspennende organisasjon jobber for å flytte skoledagen for tenåringer da de egentlig burde sove lenger og være litt lengre våkne. De arbeider for å bli voksne i søvnen fra å være barn. Hun får være oppe til vi legger oss også da ...
jet trip Skrevet 10. februar 2008 #15 Skrevet 10. februar 2008 Jepp har lest at ungdomman trenger mer søvn...så la hun bare sove så lenge hun vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå