blir gal Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Syns det er så rart.folk som kanske veier en kg over høyden sin.og klager over det.og tror de vil bli et monster.jeg veide 86 kg før jeg ble gravid.nå er jeg 89.så har lagt på meg 4 kg.er i uke 17 nå.de første mnd spiste jeg lite.var mye uvell.allikevell har jeg lagt på meg.hører jo om dem som går ned i vekt.kommer til å være over 100kg på slutten jeg.da kan man snakke om å være tung.Men,jeg er ikke spesielt tykk,selv om jeg veier mye.og jeg har ikke problemer med å bruke kroppen.går en runde på en time flere ganger i uka.elsker og gå turer,være ute.Jeg har mest rundt lår og rumpe.der er jeg litt kraftig.men,ikke kjempe diger.og kan bruke str M i genser.uansett så veier jeg mye.det er ganske flaut.hater å veie meg.men,det må jeg jo nå..:-(
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Slapp av, så lenge du er fornøgd med kroppen din og med livet, så kan andre folk bare drite i hva du veier. Selv veier jeg 69 kg, og er bare 1,62m høy. Vet at jeg ikke akkuratt er slank, men jeg er fornøgd, og lever livets glade dager. Har ikke lagt på meg enda, men så er jeg bare 16 uker på veg. La oss heller nyte graviditeten, og spise for èn som vanlig, så slipper vi mer bekymringer enn vi trenger. Du er helt sikker en FLOTT kvinne, så kos deg heller som lykkelig gravid. :-) Lykke til.
blir gal Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 Takk! nå blei jeg glad:-)godt å høre.men,jeg sliter litt med dette selv.syns det er bare så rart jeg veier så mye.for eter ikke så mye usunt.er 175 høy.så er jo 10 kg over.men,gidder ikke slutte å eta bare for å veie mindre heller.vil jo kose meg også.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Jeg veide over 100 kg i utgangspunktet, 110 faktisk.. Har nå gått ned til 103 men er på vei opp igjen. Jeg ORKER ikke være stressa pga vekta. Jeg er rund ja, men ikke skikkelig tykk, jeg har hele livet mitt vært stor, men alltid beveget meg masse, drevet med forskjellige idretter og likevel vært stor. Spiser aldri mye og spiser heller ikke godt og potetgull eller junk food. Er bare sånn!! Nå har jeg bekkenløsning og kan ikke røre meg så mye, og regner meg vekta kommer susende.. Men nei! Det gidder jeg ikke bekymre meg over!! Du skal bare stå på og ikke tenk så mye på vekta nå. Hvis man har et sånn passe fornuftig kosthold og ikke gumler godis og potetgull hele tiden så er det rett og slett slik det skal være!! Ja er kjipt å veie seg nå, men er jo for å unngå en del ting.. Alt for bebisen i magen!!!!!!!!!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Så deilig å høre at det ikke bare er jeg som ikke veier kjempe lite:) Er 157 og begynte med 61 kg. Har kurver for å si det sånt:) Er i min 13 uke og veide meg idag...62.7! Og stresser ikke så mye med det heller. Har vanvittig vont i korsryggen spesielt etter en dag på jobb så er ikke så aktiv som jeg ville ha likt heller.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Vi er nok ganske mange her inne som veier mere enn vi burde i følge mange, men selv tenker jeg at det er bedre å ha noen kilo ekstra å tære på enn å bli dødssyk av å miste noen kilo :-) Jeg har også noen kilo for mye, men har ikke noe problemer med vekta fordi. Er ikke fornøyd når jeg ser meg i speilet, men dette kan jeg ta når jenta har kommet til verden :-) Da er det sommer og fint å trille tur med vogna. Mange som går veldig ned når de ammer også så kan være greit å ikke se ut som et beinrangel i ettertid! Nei nå må vi slutte å bekymre oss sånn for vekta og nyyyyyte svangerskapet!
blir gal Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2008 Er det sånn at men går ned av å amme?håper jeg er ned på vekta på 85 igjen etter fødsel.om det er mulig.kan jeg bli kvitt enda mer ved å amme også,er det fintl.-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Når man ammer øker gjerne forbrenninga. Ikke alle som går ned selv om de ammer da. Hjelper selvfølgelig å bevege seg etter at den lille har kommet til verden også :-)
Sikkertforgammel Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Hei "blir gal" Hva mener du med at du er 10 kilo over? Bare nysgjerrig. "Skal" man veie det samme som man er høy? Jeg er ca 1.60 cm. Skal jeg veie ca 60 kilo da? Bare lurer altså...
blir gal Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2008 Nei,jeg veit ikke helt hvordan det egentlig er.blir sagt så mye forskjellig.jeg tror jeg har en høy vekt pga jeg er litt kraftig bygd.tror jeg blir veldig tynn skal jeg veie like mye som jeg er høy,eller mindre.så lurer litt på det selv:-)
Tott76 Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 BMI regnes kun ut i fra høyde - derfor mener jeg man ikke skal ta utgangspunkt i det. Men det er som du sier - den antyder en vekt mellom 50 og 60 for oss som er 160 høy. For meg er dette helt feil!! Jeg NEKTER å veie under 60 kilo, da blir jeg rett og slett stygg! Jeg har mye muskulatur, men ellers ikke kraftig benbygning. Jeg gikk ned mye en sommer og havnet under 60, men da ble jeg så mager i ansiktet at alt ble bare feil. Jeg mener at helsa er viktigere enn vekta, men ofte går de jo litt hånd i hånd. Til alle sammen: BMI er bare en pekepinn!! Den måler hverken muskelmasse eller fettprosent eller kondisjon etc.
Tott76 Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Forresten :-) Jeg er 160 høy og veier nå 74 kg. Det er litt for mye i forhold til min trivsel - rundt 63 er akkurat passe :-) Men husk at overflødig fett ofte går bort når vi begynner å amme! Og NÅ er ikke tiden for å slanke seg - men absolutt tiden for å spise sunt! Ikke minst pga fordøyelsen - hehe, den har vært litt underholdende i det siste må jeg si! hihi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå