Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?

Lillegutt her er bare 6mnd så har ikke bestemt oss om vi skal ha flere enda. Vil jo egentlig at han skal slippe å være enebarn men ser ikke for meg to tette hvertfall. Bare lurer jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker også d samme som deg.... Vil jo ha to ihvertfall, men akkurat nå ser jeg IKKE for meg en til.... det blir i såfall lenge til! Tror ikke jeg var helt klar over hvor mye jobb det faktisk er med barn, men det er jo også mulig at vi har fått ei som er litt krevende også da... hehe... etter 4 mnd m kollik frister det ikke så veldig med en til akuratt nå!

Skrevet

Vi har to barn, en født i -00 og ei født i -07. Vi skal ikke ha flere barn. Fornøyd med de vi har ;p

Skrevet

Det er egentlig ikke det at jeg ikke vil ha flere barn, men jeg vil ikke føde flere barn! Så hvis jeg ikke får keisersnitt, blir det desverre ikke flere barn her.

Skrevet

fikk to paa en gang vi, trenger ikke fler og vil ikke gjennom en ny foedsel og barseltid. Det var traumatisk for min del!

Skrevet

Samme her, har egentlig lyst på to, men akkurat nå så ser vi ikke for oss en til. Hun er 3,5 mnd nå. Kolikk har hun, er bedre, og har vært veldig krevende og er fortsatt. Sover lite og dårlig, vi går til behandling for Kiss og jeg har enda ikke kunnet dra noe sted med henne alene, som å handle på matbutikk engang. Kjøre bil er en prøvelse, bare hyl og skrik. Så føler meg rimelig isolert og gleder meg bare til ting blir bedre. Kanskje endrer man mening om en stund, ville jo egentlig ha to tette.

Vi får bare se.....blir det bare en så blir det sånn ;o)

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det blir med en her.. Den fødselen jeg hadde, og siste delen av svangerskapet og tiden nå i ettetid frister rett og slett ikke til gjentakelse. Svangerskapsforgiftning, som brått utviklet seg til eklampsi med kramper,hastekeisersnitt og det at jeg sliter veldig med ettervirkningene både psykisk og fysisk og har fått beskjed om at jeg kanskje aldri blir helt restituert. Så sånn som jeg tenker nå, blir det ikke fler.. Men kan jo hende jeg forandrer mening om 10 år.. Hehe

Skrevet

Jeg skulle vel egentlig bare ha to var planen her ,men så ble jeg gravid da selv om jeg gikk på prevensjon.....

må innrømme at det da var ett sjokk for alle at jeg ble gravid igjen bare 6 måneder etter at jeg fikk sønnen vår. Men nå når jeg ser hvilken herlig skatt jeg har vært så heldig å bli mamma til så føler jeg meg som verdens heldigste og ville aldri vært foruten henne:0)

Men så er det det at jeg har vært igjennom 3 svangerskap og spesielt to såpass tette som har slitt veldig på kroppen.

Merker at jeg er utrolig sliten nå og vil absolutt ikke ha flere barn.

Det er jeg veldig sikker på så nå skal mannen min sterilisere seg og jeg sette spiral for å være på den sikre siden.

jeg tenker som så at jeg ønsker å ha energi til å gi til barna mine den omsorgen de trenger og da er det best slik.....

Hilsen

Skrevet

Hei. Vi har tre og har lyst på en til. Utrolig hvor fort man glemmer svangerskapsplager og fødsel..... Men for en glede når de er ute! Og det følger så mye glede med de: )

Skrevet

Ett sted må en jo stoppe ;-) Har 3 barn, det fårvel holde tenker jeg, men skråsikker er jeg ikke, bare sånn ca 95% sikker, hehe...

Skrevet

På en måte har jeg lyst på en til, men samtidig begynner tiden å løpe litt fra meg, er 38. Er også usikker på om det blir for mye stress i hverdagen med to stykker. Har ikke lyst til å havne i den berømte "tidsklemma".

Nytt svangerskap og fødsel bekymrer meg ikke.

Skrevet

Jeg vil bare si til deg Alva som har vært parallelt med meg på BIM og DIB at jeg HÅPER du får hvertfall en til.:)(ikke det at jeg verken har noe med det, eller at det egentlig råker meg, men...) hvorfor stoppe når du er såpass ung og så flink mamma?! veit det er mange som beundrer deg her inne! !!

må jo være kjempe fint å ha maaaange barn! har ei venninne som sier hun ikke vil ha flere barn enn voksne i familien, men jeg tenker at tenk så heldige de unga som vokser opp slik er, der faktisk BARNA er i flertall! tenk så mye energi og det å lære å kjenne på nært hold såpass mange mennesker!

ja, litt feil i forhold til tråden men

Skrevet

Har EGENTLIG veldig lyst på flere barn. Elsker barn!

Svangerskapet gikk som en drøm. Fødselen var ok, skal kunne klare å komme meg gjennom en til(selvom det -fødsel altså- er npe jeg ALDRI kommer til å anbefale noen!). Det som tok knekken på meg var 4mnd kolikk(med "rester" fram til 6mnd), og dertil store søvnvansker, soppinfeksjon på brystene som tok knekken på ammingen som vi begge eeelsket(BUHU), og altfor altfor mye medisiner, legeundersøkelser, fysioterapi osv osv..

Det har vært litt av en sjokkopplevelse, og det er først nå jeg virkelig klarer å kose meg med å være mamma! Går til samtaler hos ABUP for å snakke litt ut om tingene, og overbevise meg selv om at det ikke var min feil at min sønn bare hadde vondt og led av konstant stort underskudd på søvn i mange mnd....

Jeg ser nå at han nå er en meeeget lykkelig og harmonisk gutt!! :D

Jeg tror at det med tiden blir èn til, men neppe fler, og jeg er bestemt på å gi det noe tid slik at jeg har fått leget alle sår.. En liten del av grunnen til at jeg nok vil ha en til er at jeg føler jeg mistet fullstendig hele spebarnstiden til kolikk, og ødelagt selvtillit og morsfølelse...

Skrevet

Trodde lenge jeg bare skulle ha en, men så ble det to med 6 års mellomrom. Det blir ikke fler, har hatt to kompliserte svangerskap, så dette holder lenge. Med nr en syntes jeg de tre første mnd var et mararitt fra ende til annen, hun hadde kolikk. Siden opplevde jeg første året i banehage som veldig tøft; mye sykdom og nattevåk. Denne gangen er alt mye lettere, men det blir ikke fler av den grunn. Skal jo går rundt økonomisk også + det krever en del å følge opp på skole, med fritidsaktiviteter osv.

Skrevet

må man være så økonimisk sterk for å ha barn? er det økonomi som stopper mange?

og dette med å "følge opp fritidsaktiviteter osv" er det så mye at en ikke klarer 3-4 barn?

Skrevet

Takk for fine ord anonym :-)

Jeg tror vi setter sluttstreken her, men som du ganske riktig påpeker, vi er enda ganke unge og har årene foran oss så vi skal aldri si aldri. Man skal jo ha tid, energi og råd til mange barn også tross alt også, så spørs om vi orker flere, de har vært (er) ganske slitsomme når det kommer til soving disse små våres så det tapper jo oss endel for krefter. Men 5 åringen er ikke fornøyd med antall søsken da, han synes det er flott med to lillebrødre, men vil fryktelig gjerne ha en lillesøster også,hehe... Nei, nå er fokuset på å bli ferdig med utdanningen, få jobb og kose oss med de barna vi har, så får vi heller se om det dukker opp en liten attpåskatt eller ei med årene :-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt ihvertfall 4 barn, har hatt 6 graviditeter og fått 3 barn ut av dette,(1dødfødsel, 1 SA og 1 MA). Det å følge opp 3-4barn går veldig greit,man må bare senke kravene litt.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg flere, men jeg er aleine om ansvaret på de to jeg har, og føler det skulle bli tøft med et nytt kvalmende svangerskap uten å ha noen til å avlaste meg med barn og husarbeid.

Bor sammen med faren, men han er aldri tilstede, og da får det holde.

Skrevet

Jeg skulle gjerne fått barn på barn på barn, men et sted må man jo stoppe. Nå har vi tre, akkurat passe til en middels stor bil, dersom vi skal ha 4, 5 eller 6 må vi ha større bil, større hus, høyere lønn, og slik fortsetter det.. Så når vi har råd til ny bil, utvide huset, og de vi har er større, kan det VURDERES... Men nå heter det at vi ikke skal ha fler - i denne omgangen ihvertfall.

Skrevet

Vi har to barn og tror vi er fornøyd med det......

Vi har både tid. økonomi og overskudd til flere barn, men synes på en måte to er nok. Vi sier hadde vi bare vært litt yngre, da hadde det nok blitt en til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...