Gå til innhold

Akupunktur under fødsel...Erfaringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette?

Hjalp det, å hvordan??

Ser det er enkelte jordmødre som setter det der jeg skal føde,å syns slikt er litt spennende:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg fekk det når eg låg og venta på å få komme inn på føden, va fullt og eg hadde bare 2 cm åpning, men hyppige vonde rier. Og eg synst det hjalp, for eg klarte å slappa av litt. Menepidural va mest effektivt ;)

Komme nok til å ta det denne gangen og tenke eg meg :)

Skrevet

Fikk akupunktur ved forrige fødsel og det virker så absolutt! Etter mange timer med maserier og treg progresjon i fødselen fikk jeg tilbud om akupunktur for å slappe av og dempe smertene. Sovnet faktisk mellom riene som kom med 2-3 minutters mellomrom. Anbefales på det varmeste.

Skrevet

Jepp, det har jeg erfaring med fra forje fødsel og det var bare helt knall!!

Jeg var syk (influensa og høy feber) nør jeg fødte sist og klarte ikke å henge med i svingene. Da fikk jeg akupungtur for at åpningsfasen skulle gå litt fortere og for at jeg skulle få litt mer energi. 5 nåler totalt. Når nålene var satt så sa det bare PANG og jeg var helt med og det ble skikkelig fortgang på sakene. Jeg fikk også to nåler i ryggen for smertelindring, når neste ri kom var all smerte i ryggen borte og jeg hadde kun riene i magen og konsentrere meg om.

Så denne gangen vet jeg hva som skal brukes av smertelindring på meg hvertfall!!

Skrevet

jeg fikk akupunktur under åpningsriene (fra ca 7-10cm) med nr 1. På dette tidspunktet i fødselen begynte det å gjøre så utrolig mye vondere, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom. Smertenivået gikk med en gang ned til det det hadde vært før (altså til å leve med), og jeg slappet utrolig godt av mellom riene, faktisk så godt at jeg duppet av. Nålene ble satt i armene og på magen. Kan anbefales med akupunktur under fødselen =)

Skrevet

Jeg må bare spørre om nålene er i veien på noen som helst måte? Tenker i forhold til å bevege seg o.l. Jeg hadde ikke smertelindring sist, men vil gjerne prøve akupunktur denne gangen, da jeg har god erfaring med dette for andre ting (utenom graviditet).

Sist jeg fødte så bare måtte jeg bevege meg mye pga smertene. Klarte ikke ligge stille, så det er derfor jeg lurer :)

Skrevet

Jeg synes ikke det hjalp noe spesielt hos meg, men har jo ikke noe å sammenligne med, så det kan jo hende det hadde vært fryktelig mye vondere uten nålene... Men det som var plagsomt med dem var at det ble satt et "belte" av nåler nederst på magen min (hadde mest smerter i magen), og da jeg var på do følte jeg disse stakk meg da jeg satt ned. Ubehagelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...