SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Og hvorfor forventer jenter at far skal bry seg? Dette er jo egentlig kun en "kjøpepressdag" Eneste som er kos er vel når unga lager ting selv i barnehagen osv? Personlig feirer jeg ikke morsdag/farsdag eller valentines day. Fordi vi har nok av dager i året til å sette pris på hverandre. Både som mamma og pappa og kjærster. Så istedet for å bli sint på stakkars gubbene? Kanskje heller gjøre litt mer ut av hele året? enn og bli skuffa over 1 dag som faktisk er skapt for at folk skal bruke penger?
Lille Luna Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Hvis man skal gjøre noe ut av morsdagen, så må man også gjøre noe ut av farsdagen:-) Og det er vel greit å ha en avtale på om man feirer det eller ikke, så ingen blir skuffet. Jeg har ikke noe forhold til valentinesdagen, men mors og farsdag feiret vi hjemme hos meg da jeg var liten, og jeg gledet meg alltid til det, for da fikk vi kake, hehe;-) Og det er jo ikke store feiringen som skal til, men en liten oppmerksomhet er jo koselig...en blomst, ekstra god dessert eller frokost på sengen. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Moren døde for noen år siden, på 10. februar faktisk, så dette er ikke noen hyggelig dag for meg.. Men vi feiret det ikke noe særlig hjemme heller. Men ønsker å markere mors og farsdag når babyen kommer. Må ikke nødvendivis kjøpe gaver, men lage en god frokost eller gjøre noe hyggelig for sin kjære.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2008 Greit å lage kake el lignende. Men i mitt hode er dette for barna og markere mor. (og far hjelper til) ikke for at far skal kjøpe kort og gaver. Og mor bli skuffet fordi far ikke har gjort dette. Som sagt jeg er ikke morra til gubben:)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Ja, jeg skrev nå et innlegg ovenfor om at jeg har fått gave i dag av min kjære, så. Veldig hyggelig det:) Men barnet er jo i magen enda. Så sånn sett: Det er jo en dag for mor fra barna ja. Og sant: Da må en jo gjøre like stor stas på far, og det gjorde ikke jeg på farsdag, selv om jeg var gravid da. Men kommer til å gjøre det når babyen er født. Han som får den dagen først sånn sett. Tenker jo også på de som ikke har mor eller far. Sikkert ingen hyggelig dag for de. Mamma mistet moren sin tidlig. Tror hun synes det har vært tungt. Fikk lese i minneboken hennes fra da hun var liten: Moren hennes hadde skrevet en hilsen til sin datter på morsdagen. Tenker også på de som ikke får barn eller har mistet barn. Så, ja, er jo enig i at vi må vise at vi setter pris på hverandre på de andre dagene i året ja. Trenger ikke være de store eller dyre gavene heller. En god middag, noen fine koselige ord. Ta seg tid til å gjøre noe hyggelig sammen. Lage en kake.
hønemora Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Tror vi trenger noen dagen i året som vi får et lite spark til å vise at vi setter pris på hverandre. Om den dagen er skapt av handelstand eller dere selv spiller vel ingen rolle... Jeg elsker å finne grunner til å feire og gjøre stas på mennesker rundt meg, men jeg blir veldig trist nå jeg blir møtt av negative holdninger. Til hallowen bakte jeg kaker og pynta litt på jobben og så sitter det en gjeng med sure damer og spiser mens de klager på at det er helt tragisk med markering av slike dager. Blir sikkert det samme på torsdag, men da skal jeg skrive en lapp om at spiser du kake så ikke klag:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Smak og behag dette her. Selv har jeg vokst opp med tradisjon på at dette blir feiret og synes det er veldig koselig. Trenger ikke være store greia, men litt frokost på sengen og kanskje et kort eller blomster :-) Her er vi flinke til å vise at vi setter pris på hverandre utenom slike dager også. Jeg kjøpte bla tullipaner for 2 dager siden uten at det var noen grunn til det!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 Jeg syns det er en veldig fin dag jeg! I en ellers travel hverdag (som samfunnet har blitt i dag), så er det viktig at man setter av litt tid og viser hverandre at man bryr seg om hverandre og er glad i hverandre. Folk i dag er blitt alt for slappe til det. Man må ikke kjøpe en gave for å vise at man bryr seg. Jeg tar gjerne heller en frokost på senga, få lov til å sove så lenge jeg vil osv. Snuppa vår er for liten til å gjøre ting selv enda, derfor hjelper far til. Akkurat som jeg hjelper til når det er farsdag. Det at folk kjøper gaver må man jo få gjøre som man vil med. Folk viser kjærlighet på forskjellige måter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå