Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om babyen min har kolikk

hvordan får man stillt "diagnosen"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet ditt gråter mer enn 3 timer om dagen i mer enn 3 uker så betegnes det som kolikk..

Er jo ingen andre enn deg som kan si om barnet ditt har kolikk eller ikke..

Men om du ikke klarer å få stoppet gråten i mange timer så er det sikkert kolikk. Det er jo det at de får vondt i magen, og trekker bena opp mot magen..

Skrevet

Mer enn 3 timer om dagen i mer enn ukas 3 dager. Så ikke nødvendigvis hver eneste dag. Men 3-4 dager per uke. Som hun over sier, utrøstelig gråt og om du merker at det kommer i tak, trekker beina oppunder seg.

Hos oss var det eneste som kunne hjelpe noe å gå, gå gå gå, gyngende bevegelser. Skrek fordet, men mindre, hadde små pauser imellom takene.

Lykke til, det er fryktelig slitsomt. Prøv kiropraktor eller manuell terapeut som har peiling på barn.

Skrevet

babyen min hadde kolikk..Noe som fungerer veldig bra (og som de på helsestasjonen sa: alle de hadde henvist hadde blitt frisk,inkludert min!) er soneterapi! Blir sagt å skal være mye sunnere for ungen enn kiropraktor. I og med at de bøyer og tøyer på kroppen. Soneteraputen bare massere de "svake" punktene som har en sammenheng med mage/tarmregionen.

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi hadde kolikk.

I brosjyren jeg har fått så står det om barnet gråter i 3 timer , 3 dager i løpet av en uke så er det mest sannsynelig kollikk.

Gråter barnet mye , kanskje helst på kveldstid og natten så kan det være et tegn.

Babyer gråter jo som regel ikke så fremst de ikke er syk, sulten, våt bleie....

Så om du synes hun barnet er mye urolig så kan du ta deg en tur til kirpraktor først som sist og prøve det.

Det er helt ufarlig og de er veldig forsiktige så det er ikke noe å være redd for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...