SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Og hvorfor forventer jenter at far skal bry seg? Dette er jo egentlig kun en "kjøpepressdag" Eneste som er kos er vel når unga lager ting selv i barnehagen osv? Personlig feirer jeg ikke morsdag/farsdag eller valentines day. Fordi vi har nok av dager i året til å sette pris på hverandre. Både som mamma og pappa og kjærster. Så istedet for å bli sint på stakkars gubbene? Kanskje heller gjøre litt mer ut av hele året? enn og bli skuffa over 1 dag som faktisk er skapt for at folk skal bruke penger?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Alle liker vi vel å bli satt litt pris på, og kanskje trenger vi det litt ekstra også når man er en sliten flerbarns høygravid husmor..... Men for all del, jeg trenger ingen gave, men kanskje iallefall et par ord :-) Det aller beste med bursdag, morsdag osv syns jeg er kortet jeg. Litt uttrykk for følelser fra mannens side, hadde ikke vært å forakte. Men min mann viser ikke følelser, selvom han mener selv å være veldig flink til det..
Tasso Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 E enig med deg. Dette e merkedager som "kjøpsbransjen" har startet. Er jo koselig å ha ein dag der alle mødre blir feira. Men eg e ikkje mor te han eg har unga me på ein måte... Så det blir feil. Men eg e og enig med at det e liksom koselig å få ting som e laga av barnet i barnehagen el noke. Men no e min litt liten enda. Og eg e meir enn fornøyd med at han ser på meg med dei uskyldige augena. Komme bort og vil sitta på fanget og få ein klem. E disse tingene som betyr noke. For det e der du ser at du har vert ei god mor, du har ein unge som elske deg.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 trur det kommer fra gammelt av da mor var hjemme å ikke fikk så mye ros som nå?? fin dag synes jeg, men det går jo an at gjøre det til en dag uten stress for familien og kreve dyre presanger. Unger synes det er morro å feire og feste - det er bare stas her i alle fald...
Tasso Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Ja. Går an å feire på så mange måter. Men huske når vi var mindre, så va det å laga frokost på senga, steika waffla. Eller gjera noke litt spesiellt for mamma... Kjøpte ikkje i dyre domma, va bare å visa at me brydde oss og satt pris på ho.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Som du sier over her. Ungene syns det er morsomt. SÅ da blir det en dag for barna og gjøre stas på mor. Ikke et gavepress for far. Syns største gaven man kan få av far, er faktisk å vite at man har lagd barnet sammen:)
Phantom´ Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Synes det er koselig jeg.... Barna tisker og hvisker og skramler med kniver og skjeer på kjøkkenet... Så kommer de opp spente og stolte med skjeve skiver og brød uten smør. Er så koselig så. Og tegning av mor med hjerter på. Sitter her med et hjerte av papp med ulltrå-snor rundt halsen nå. Fikk beskjed om å gå med det hele dagen. Pappa stilte med kake. Men gaver skal vi ikke ha, ikke kjøpegaver, hvor far skal ut og svette fra butikk til butikk etter perler og diamanter. Men han kan gjerne ta med seg onga ut på luftetur, så mor kan kose seg med et blad foran peisen en time eller to. Og så kan han gjerne lage middag denne dagen... Sånn synes jeg dagen gjerne kan feires!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #8 Skrevet 10. februar 2008 TAKK, du har skjønt d!! Jeg er helt enig! handelsstandens dag kaller vi det!!! Mye bedre å gi hverandre en koselig oppmerksomhet innimellom.
BlåklokkaVest Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Her i huset blir det ikke kjøpt noe, med mindre en plutselig får en god ide (og da er prisen som oftest under hundrelappen). Det som er viktig for meg på denne dagen, er å bli satt pris på som mor. Barna er med og lager frukost på sengen, og har gjerne med seg et kort som de har laget i barnehagen. Det er mer en sånn dag der en sier " takk for at du er den du er, og for at du er her for oss". Det er kjærligheten som teller, ikke gaven.....den klarer jeg meg fint uten. I dag fikk jeg kort som barna hadde laget + en bilderamme som de hadde laget i barnehagen. Frukost på sengen og en god klem! :-) Holder lenge! :-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2008 godt det er flere som tenker som meg at jeg ikke er helt ensom:)
lille sprelle Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 I følge min mor er det mors dag hver dag! Mao ingen spes. markering. Regner med å holde den tradisjonen videre jeg med mindre mannen min finner på noe. Det har jeg i så fall ikke tenkt til å blande meg oppi annet enn å være takknemlig for oppmerksomheten.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Synes det er en koselig tradisjon jeg! Men jeg tenker ikke på morsdag som en dag pappaen skal hedre mor, men en dag barna skal vise at de setter pris på mor. Det er en dag da barna skal oppføre seg pent, kanskje de gir mor et kort eller lager frokost. Etter jeg ble voksen pleier jeg å gi mamma en bukett blomster. Hun blir jo så glad! koselig det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå