Gjest Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Ei venninne tok abort 10. januar, noe som skulle være det samme som første mensdag. Stemmer det da at hun egentlig skulle hatt mensen i dag? Hun tror hun kanskje kan være gravid igjen, mens jeg er litt mer usikker på om syklusen stabiliserer seg så fort.. Trodde kroppen ville være litt ustabil etterpå jeg..?
*Serenity* Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Og vedkommede vet at det finnes noe som heter prevensjon? Hvis hun nettopp har tatt abort er det vel fordi at hun ikke vil ha noe barn nå, og da må det vel være mulig å passe på så hun ikke blir gravid med én gang igjen...??? Men til spørsmålet, hvis aborten var 10. jan, regnes det som første dag av perioden, ergo bør neste komme omtrent 28 dager etterpå (hvis det er den vanlige syklusen hennes). Så den BURDE altså allerede vært kommet.
Gjest Skrevet 10. februar 2008 #3 Skrevet 10. februar 2008 Ikke at det egentlig har noe med saken å gjøre, men hun prøver faktisk å bli gravid. Hun angret etter hun tok abort. Nokk om det. takk for at du svarte på spørsmålet =)
*Serenity* Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Men det var da enda godt :-) At hun faktisk vil bli gravid. Det er liksom ikke noe særlig å bruke abort som prevensjon...
Gemini7 Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 Ikke at jeg ahr noe med det altså, men hvis hun tror hun kan være gravid igjen vil det vel si at hun faktisk har hatt sex uten kondom i løpet av de siste 4 ukene? Og det er ikke direkte smart, vet jeg. Man skal ikke ha sex på en stund etter en abort og når man så begynner med det skal det være med kondom fordi det er STOR infeksjonsfare etterpå i og med at livmorhalsen har blitt åpnet. Og infeksjon og graviditet er ihvertfall ikke bra (ikke bra uten grav. heller, sef). Synes hun skal ringe en lege om alt dette jeg. Tror muligens ikke det er så sundt for kroppen å bli gravid igjen rette etter en kirurgisk abort heller..
Teskjekjerringa Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Ifølge papirene man får på sykehuset i forbindelse med abort, skal man ikke ha sex så lenge man fortsatt blør etter inngrepet......etter det er det "fritt fram"!:-) I tillegg heter det at hvis mensen ikke har kommet innen seks uker, skal man ta en test.....for å utelukke en eventuell ny graviditet, eller at inngrepet var "mislykket"! Når det gjelder å bli gravid raskt igjen....så sies det at man faktisk blir lettere gravid, fordi graviditets-hormonene fortsatt sitter i kroppen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå