2SmåTroll Skrevet 10. februar 2008 #1 Skrevet 10. februar 2008 Ligger langt over kurven her. Er 22+3 dager og hadde et mål på 27 cm. Noe som hadde vært perfekt hvis jeg var 30 uker på vei, Jordmora virka ikke veldig bekymret, for hun mente at den lå og strakte seg ut. Men måtte jo følge litt mer på. Men nå sitter jeg her med tanker om at det er tvillinger.. og hjelpe.. Men de burde vel ha oppdaga det på ul? Og har ingen tvillinger på noen av sidene så det er vel lite sannsynlig. Eller kanskje jeg får en mega baby? Så ganske normalt ut i uke 17 da jeg var på ul.. Men er det noen flere som ligger langt over kurven?
Lille Luna Skrevet 10. februar 2008 #2 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er litt blank på dette med symfyse mål...hvordan måler man det egentlig? Og hvor finner jeg kurver over hva som er normalt? Jeg tror nok det bare er en baby i magen din siden det ikke ble oppdaget to på ultralyd. Det er jo endel av undersøkelsen å se om det er to;-)
2SmåTroll Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2008 kurven er på det arket jeg har med til kontroll. Og vet ikke hvordan de måler det, men jordmor og lege måler det med målbånd når jeg er på kontroll. første målingen nå da.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #4 Skrevet 10. februar 2008 Symfysemålet har ikke noe med størrelsen på babyen og si , bare så det er sagt!
Nordlyspar♥ Skrevet 10. februar 2008 #5 Skrevet 10. februar 2008 De måler fra kanten av skambenet og opp til toppen av livmor... min var 24 i uke 24+0..
Lille Luna Skrevet 10. februar 2008 #6 Skrevet 10. februar 2008 Så man kan måle det selv hjemme også, med et vanlig målebånd?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har symfysemål som ligger over det skraverte feltet. Ikke noe å bekymre seg over sa JM. Den følger sin egen kurve og jenta er akkurat så stor som hun skal være og det er kun ei der inne :-) Dersom du har vært gravid før er det ikke unormalt at symfysemålet ligger over normalen :-)
2SmåTroll Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2008 Da håper jeg det gjelder her og Har vært gravid før ja, så det kan vel da ha litt og si.
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 10. februar 2008 #9 Skrevet 10. februar 2008 Ligger det innforbi det grønne skraverte feltet? For alt innforbi der er jo normalt. Jeg vil tro gjerne du har mye fostervann og/ eller at babyen kan være litt over gjennomsnittet;-) Er nok ikke 2, de er jo så flinke med ul nå,men for all del, det kan jo være........ Selv ligger jeg på 21 cm da jeg var 24 uker, det vil si en cm under gjennomsnittet. Dette er 3 svangerskap, så jeg vil ikke si det kommer an på alltid hvor mange svangerskap du har bak deg. Jeg tror det har noe med livmoras plassering hvor godt det synes. Selv har jeg bakover liggende livmor og det har nok noe med min sak å gjøre.Eller kanskje ikke......Bare min teori! Ikke bekymre deg siden jm ikke gjør det;-)
2SmåTroll Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2008 For og si det slik, jeg lå langt over det skraverte feltet får se hvordan det er neste måling da. Og hva de sier da.
Mia Maria Skrevet 10. februar 2008 #11 Skrevet 10. februar 2008 Hei.... har man født tidligere er det normalt at målene er litt større enn ved første gang ja.. har gått med tvillinger og nå men bare denne ene babyen var målet i uke 15, 21cm og i uke 20 var ålet 25cm.. HELT normalt... ser ut som jeg er 7-8mnd på vei i stedet for 5.5mnd.. men trøsta har hele tiden vært at det vil stagnere, noe det ser ut til at det har begynt å gjort:))
lykketreff:-) Skrevet 10. februar 2008 #12 Skrevet 10. februar 2008 Har det noe å si hvor mye fett man har på kroppen? Magen er jo et vanlig sted å ha fett hvis man er overvektig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå