Gå til innhold

En liten haug nybegynnerspørsmål :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da fikk jeg plutselig rota meg inn her også, når nervene begynner å gjøre seg gjeldende ;o) Tirsdag til uka er altså dagen hvor vi får vite litt mer om hva vi skal gjennom fremover, altså forsamtalen i Haugesund.

Hvor lang tid går det fra samtalen til man kan begynne å gjøre noe?

Når man ikke bor i samme by som behandlingsstedet, reiser man da frem og tilbake mellom uttak og innsetting?

Antar at man får vite litt mer om dette på samtalen, altså, men jeg er jo så nysjerrig!!

Og forresten; har dere fortalt feks sjef/folk dere jobber med hva dere skal gjennom? Og trenger man det, jeg tenker ifht evt sykefravær og sånt - det er jo ikke sikkert det blir så mye utover det å reise, eller?

*Spent*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Yaddaline!

Vi var til samtale hos de på Haugesund sykehus og vi spurte når vi kunne starte med forsøk og da fikk vi til svar at det var opp til oss når vi ville starte. Vi kunne begynne med en gang.!! Når en får første dags mens ringer en til sykehuset og da får en tilsendt medisiner.

Medisinene (Synarela sprayen) begynner en med 20 dag mens og en tar sprayen tre ganger om dagen. Når en har tatt sprayen ca 3-4 uker begynner en på Gonal f sprøyte som en tar en gang pr. dag i ca 9 dager og derretter en Otrivelle sprøyte som gir deg egg løsning på alle eggene som er blitt modnet. Hele prosessen tar 5-6 uker

Det tar ca 3 dager en må være tilgjengelig på Haugesund sykehus ved uttak av egg og innsetting av egg. Da blir en sykemeld disse tre dagene.

Jeg informerte min leder om at jeg skulle begynne med assistert befruktning slik at hun var informert. Jeg ville ikke at flere skulle vite det på jobb for det kan være at det blir en belastning hvis alle vet det og så blir forsøkene mislykket.

Det kan være noen som reagerer på medisinene men det er individuelt. Jeg reagerte ikke på 1 forsøk men nå på det andre forsøket har jeg blitt trett. Men ellers i fin form.

Du får vite alt du trenger på dette møtet ved Haugesund Sykehus. Du kan også ringe dem hvis det er noe du lurer på underveis. De er veldig imøtekommende og ingen spørsmål føles "dumme " å spørre.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei

Velkommen hit:o).

Så du har fått mange gode svar av hvite due,så tenkte jeg bare kunne supplere med noe.

Jeg fortalte også sjefen min at jeg var igang med ass.befruktning. Var ganske enkelt siden hun også har vært igjennom akkurat det samme. Var veldig åpen rundt det til første forsøk,og det var på godt og ondt. Masse omtanke men også masse sprøsmål,som kan bli litt slitsomt.

Den neste gangen valgte jeg å ikke si noe,og det var ganske deilig å slippe alle spørsmål.

Noen av gangene har jeg valgt å informere om det fordi jeg har fått en del bivirkninger av medisinene,ble veldig sårbar og gråt mye til et fryseforsøk. Og da syntes jeg det var lettere at folk visste,vi jobber veldig tett siden jeg jobber i barnehage.

Ellers pleier sykehusene/klinikkene å gi god informasjon, spør og grav litt er min erfaring at det lønner seg:o).

Etter et uttak hadde jeg nok sykmeldt meg hvis jeg var deg frem til innsettingen ihvertfall,man kan bli gasnke sliten. Vi bor i Lillestrøm området og hører til St.Olavs i Trondheim så vi har bodd på hotell mellom uttak og insetting-deilig å slippe å reise frem og tilbake hele tiden.

Men du må nok bare finne den løsningne som er best for deg:o)

Lykke til fremover da!

Skrevet

Tusen takk for gode svar, begge to :o)

Må si jeg gleder meg litt til å komme i gang, selv om jeg nok innerst inne trodde vi skulle få det til på egenhånd selv (vi har en jente på snart 3 fra før som kom til på helt vanlig, utrøblete vis) før det ble tid for prøverør... Men når vi likevel ikke har klart noe selv etter spyling av egglederne mine er det bare godt å få hjelp!!

Har sagt det til ei på jobb allerede (det glapp utav meg), men som jeg stoler på at holder tett - har ikke lyst til at det skal bli et samtaleemne rundt lunsjbordet heller. Mulig jeg informerer sjefen min, bare for å forklare evt fravær (hvis jeg ser jeg reagerer på noe eller hvis jeg ikke kan få til reisedagene på fridager jeg har fra før), han pleier å være ganske grei å ha med å gjøre på sånne dameting (han må vel være sånn for å være på en plass med 80% damer :o). Så får vi se da - veldig spent!! Hvis vi kan starte med en gang kan jeg kanskje starte allerede denne mnd siden jeg er helt i slutten av mens nå!!

Blir nok å komme innom her mer og mer ser jeg, hehe, spenningen er litt for stor til å "overses" når det er "prosjekter" på gang :o)

Skrevet

Hei Yaddaline.Forstår at dere har mange spørsmål ang.forsøk.Men ikke vær redd for å ringe damene i Haugesund,det er en fantastisk gjeng!

Vi har hatt 4 forsøk i Haugesund.å det siste endte jammen i positiv test på onsdag.Jippi!!!!!!Vi har også en jente på 8 år fra før,men etter henne har vi ikke fått til noe mer.Men med en god dose tålmodighet ser det ut til at det går bra til slutt.

Vi har en reise på ca.3 timer til Haugesund,så vi har valgt å reise frem og tilbake samme dag.Men du får sykemelding på 3 dager i forbindelse med dette så det kan du jo gjøre som du vil.

Utenom det så sa vi det til en del på de første forsøkene.Men etter å ha blitt skuffa noen ganger,så er det bare noen få som vet det nå.Til sjefen sa jeg bare at jeg skulle på sykehuset,og kom til å bli sykemeldt noen dager.Det gikk helt fint.

Ble mye dette her men håper noe kan være til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...